اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داود رشیدی:

حرفی از تئاتر در اختتامیه تئاتر تیرنگ نیست

خبرگزاری فارس: داود رشیدی گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر هستیم، ولی حرفی از تئاتر گفته نشد.

حرفی از تئاتر در اختتامیه تئاتر تیرنگ نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، داود رشیدی صبح امروز در آیین پایانی هشتمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ در ساری اظهار داشت: افتخار می‌کنم که مازندرانی هستم و از آن بیشتر به این افتخار می‌کنم که ایرانی‌ هستم.
وی با اشاره به اینکه غیر از مهر و مذهب، اقوام و فرهنگ‌های مختلف از قدرت‌های ایرانیان است، تصریح کرد: فرهنگ‌های مختلف در  کشور باعث جدایی ما نشد بلکه باعث قدرت شد.
رشیدی با بیان اینکه نباید فکر کنیم که یک قوم تاج سر کشور است، یادآور شد: همه اقوام جزیی از ایران هستند.
وی با اشاره به اینکه در جشنواره تئاتر اسمی از تئاتر برده نشد، خاطرنشان کرد: اینجا برنامه اختتامیه تئاتر است، ولی در برنامه‌ها و حرف‌ها سخنی از تئاتر نبود.
رشیدی با بیان اینکه خانواده تئاتر در اجرای تئاتر در درجه نخست باید مخاطب را بشناسند، بیان داشت: مخاطب باید با نمایش ارتباط برقرار کند و نباید موضوع تئاتر نامفهوم باشد.
وی با اشاره به اینکه نه اینکه صرفا به سلیقه مخاطب توجه شود، افزود: تماشاچی سر کلاس درس نمی‌آید بلکه برای تماشای تئاتر حضور می‌یابد و پس از پایان نمایش باید اندوخته‌ای از تماشای تئاتر برگرفته باشد.
مسئول موسسه فرهنگی هنری پارپیرار نیز گفت: بررسی‌هایی در حوزه فرهنگی و اقوام داشتیم و مشکلی در بخش کلان فرهنگ داریم.
فرهود جلالی افزود: در این بخش به جای اینکه سیاست‌گذاری داشته باشیم به دنبال اجرا هستیم.
وی با بیان اینکه به همین دلیل در مازندران مراکز فرهنگی هنری خصوصی فعال نداریم و اغلب دولتی هستند، ابراز داشت: دولت باید سیاست‌گذاری کند نه اجرا.
جلالی با اشاره به اینکه باید به استمرار جشنواره تبریک گفت و جای بسی خوشحالی است، ادامه داد: در مازندران در هیچ زمینه‌ای کم نداریم، توانایی‌های بالقوه‌ای وجود دارد و آمار ما کم نیست ولی چه اتفاقی می‌افتد که توانایی‌های بالقوه بالفعل نمی‌شوند.
وی با بیان  اینکه هفته فرهنگی استان‌ها طی هفته گذشته برگزار شد و از هرمزگان به اندازه دو هواپیما در این همایش حضور داشتند، عنوان کرد: ولی مازندرانی‌ها از این گدوک آن طرف‌تر نمی‌روند.
این مسئول با بیان اینکه صدا و سیمای ما در 20 سال قبل سیر می‌کند، خاطرنشان کرد: جبهه و جنگ عوض شده و امروز فارسی وان در خانه‌های ما است و برخوردهای نیروی انتظامی هم فایده ندارد.
به گزارش فارس، هشتمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ به مدت دو روز در محل حوزه هنری مازندران در ساری برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول