اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی استاندار مازندران صورت گرفت؛

اختصاص 100 میلیون تومان برای حمایت از تئاتر در مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای حمایت از هنرمندان تئاتر به حوزه هنری خبر داد.

اختصاص 100 میلیون تومان برای حمایت از تئاتر در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در آیین پایانی هشتمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ در ساری اظهار داشت: پیشکسوتان باید همواره مورد احترام و نکوداشت قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان به عنوان معلم باید جایگاه والایی در چشم و دل ما داشته باشند، تصریح کرد: جوان‌ترها هم به اعتبار اینکه فردا متعلق به آنها است باید مورد حمایت قرار گیرند.
طاهایی با بیان اینکه حوزه هنری سال گذشته 20 میلیون تومان برای حمایت از هنرمندان تئاتر استان هزینه کرد، گفت: امسال این اعتبار را به 100 میلیون تومان افزایش می‌دهیم. 
 
* تیرنگ باید منطقه‌ای شود
مدیر حوزه هنری مازندران نیز در این مراسم با مطلوب دانستن نحوه برگزاری جشنواره ابراز داشت: تیرنگ این پیام را می‌دهد که باید پوسته را شکافته و به صورت منطقه‌ای و سپس کشوری برگزار شود.
عزیزالله محمدپور با اشاره به اینکه امیدواریم تیرنگ دیوار ممنوعه بین مسئولان و هنرمندان را فرو بریزد، افزود: تئاتر هنوز مظلوم است.
وی با بیان اینکه بودجه شاخص فرهنگی برای اعزام 80 نفر از هنرمندان تئاتر استان به سفر زیارتی کربلا اختصاص یافته، تصریح کرد: برای عرصه هنر هرچه هزینه شود خیر است و اسراف در کارهای هنری هیچ‌وقت مشکل نیست و جوابگو است.
محمدپور با اشاره به اینکه امروز اتفاق فرخنده‌ای در این جشنواره اتفاق می‌افتد، ادامه داد: به عنوان نماد دوستی با هنرمندان از چهار پیشکسوت تئاتر تقدیر می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه در بعضی از جشنواره‌ها پول و هزینه هدر می‌رود، یادآور شد: ولی جشنواره تیرنگ تاثیرگذار است.
محمدپور با اشاره به اینکه از گروه‌های منتخب تئاتر برای اجرا در سایر شهرستان‌ها حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از متون فاخر هم برای چاپ و انتشار حمایت می‌‌شود. 
به گزارش فارس، حسن تفاخری، مسعود اژدریان، محمد جونیان و سید ابراهیم عمادی به عنوان پیشکسوتان تئاتر مورد تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول