اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ادای احترام به شهدای هنرمند کاشان صورت گرفت؛

آغاز جشنواره سراسری تئاتر مهر در کاشان

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با ادای احترام و تجدید میثاق با شهدای هنرمند این شهرستان و با حضور پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر از سراسر کشور طی مراسمی آغاز به کار کرد.

آغاز جشنواره سراسری تئاتر مهر در کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس ستاد جشنواره سراسری تئاتر مهر این شهرستان پنجشنبه‌شب در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند، هنر را موهبتی الهی دانست و گفت: برترین و ماندگارترین هنرمندان این خطه شهدایی هستند که زیباترین نمایش‌نامه بندگی و دلدادگی به معبود خود را در صحنه دنیا به نمایش گذاشتند در حالی که تماشاگرانی به وسعت عالم هستی و ملکوت داشتند.
مهدی نادعلی برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان را زمینه‌ای برای ارتقای سطح کیفی هنر تئاتر و ایجاد زمینه رقابت سالم بین هنرمندان در این رشته هنری ذکر کرد.
وی مدت برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر را هشت روز از 21 تا 28 مهرماه سال جاری دانست و گفت: در قالب این جشنواره  25 گروه نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی از شهرهای تهران، اصفهان، ملک‌شهر، خرمشهر، اهواز، اردبیل، فلاورجان، قزوین و کاشان نمایش‌های خود را در ژانرهای آئینی سنتی، اجتماعی تاریخی، اجتماعی، دینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس به روی صحنه می‌رود.
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان افزود: همچنین در این مدت شش نمایشنامه به نویسندگی محسن خسروی و کارگردانی احمد صابر طحان با نقش‌آفرینی هنرمندان پیشکسوت تئاتر کاشان خوانش می‌شود.
به گفته وی در این جشنواره پنج نمایش خیابانی از مجموعه مسافران نوشته محمد رحمانیان به کارگردانی مرتضی جهانی‌نژاد از کاشان و یک نمایش به کارگردانی مصطفی بوعذار از اهواز اجرا می‌شود.
وی برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان هنرهای نمایشی، نشست‌های نقد و بررسی نمایش‌ها و پوسترهای جشنواره و کارگاه آموزش بازیگری با حضور هنرمندان پیشکسوت تئاتر و سینما را از جمله برنامه‌های جانبی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر برشمرد.
شهرستان کاشان 21 نفر شهید هنرمند تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده‌است که از آن جمله می‌توان به شهیدان حجت‌الاسلام حمدیان، محبوبی، برادران زاهدی، شبانی، درستکار،اله‌وردی و امامی اشاره کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول