اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان:

تئاتر مؤثرترین وسیله معرفی فرهنگ است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان از هنر تئاتر به عنوان بهترین و مؤثرترین وسیله برای معرفی فرهنگ و مفاهیم ارزشی یک جامعه نام برد.

تئاتر مؤثرترین وسیله معرفی فرهنگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین واعظی پنج‌شنبه‌ شب در مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری تئاتر مهر این شهرستان اظهار کرد: هنر تئاتر در صورتی می‌تواند نقش تأثیرگذار خود را در جامعه ایفا کند که از لحاظ کیفی به درجه مطلوب دست یافته باشد.
وی هنر به عنوان خلق هنرمند را ‌تجلی زیبایی‌ و قدرت الهی ذکر و تصریح کرد: هنرمند به عنوان خلیفه‌الله هر چه بهتر اقدام به خلق هنر کند الهی‌تر و مؤثرتر است، از این رو باید حرکات، افعال و اهداف هنرمند، الهی باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان با تشریح تقسیمات معارف بشری، خاطرنشان کرد: هنر یکی از انواع معارف است که از تخیل نشأت می‌گیرد و خیال هنرمندانه همان تخیل وسعت یافته است و به عبارتی دیگر پرداختن و پردازش واقعیات از زوایای خاص و ویژه است.
به گفته وی بیان و تجلی واقعیات از جهاتی که از دید عموم مخفی مانده بیانگر جایگاه و نقش تأثیرگذار هنر در جامعه است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان برای هفتمین سال متوالی روند و تأثیرگذاری این جشنواره را بر جمعیت هدف مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: افزایش استقبال هنرمندان تئاتر از سراسر کشور و اشتیاق آنها برای امکان حضور در این جشنواره از جمله دلایل این ادعاست.
وی با تأکید بر لزوم استمرار و قوت جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در سال‌های آتی به عنوان یک ضرورت، ارتقای سطح هنر تئاتر کاشان، ایجاد زمینه شکوفایی هنرمندان مستعد در این زمینه و ایجاد رقابت سالم هنری بین هنرمندان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای هنرمند کاشان آغاز شد و با اجرای نمایشنامه‌خوانی نمایش امیرکبیر و اجرای نمایش سعادت لرزان مردمان تیره‌روز از هنرمندان تئاتر کاشان مراسم افتتاحیه این جشنواره به پایان رسید.
هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان به همت فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان از 21 مهر ماه سال جاری آغاز و تا 28 ماه جاری ادامه دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول