اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

طرح ملی استقرار گروه‌های تئاتر اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرح ملی استقرار گروه‌های تئاتر اشاره کرد و گفت: این طرح برای رسیدن به انسجام و صدور پروانه موقت در تمام استان‌ها اجرایی می‌شود.

طرح ملی استقرار گروه‌های تئاتر اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدعلی دشت‌گلی جمعه شب در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استان قم از طراحی تالار شهید آوینی انتقاد و اظهار کرد: در طراحی این سالن باید از کارشناسان امر بیشتر بهره برده می‌شد.
وی به کتابچه جشنواره که بین تمام حاضرین در جلسه توزیع شد اشاره و عنوان کرد: پشت جلد این کتابچه عکس تماشاخانه‌ای که خالی از تماشاچی است طراحی شده است.
سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به تلاش مسئولین برای محقق شدن آرزوی هنرمندان نمایش استان قم زمانی دور پیش بینی نمی‌شود.
وی با ابراز شگفتی از بومی برگزار شدن این جشنواره در استان قم بیان کرد: نکته حائز اهمیت این جشنواره شرکت نویسندگان، هنرمندان و کارگردانان قمی بود.
دشت‌گلی ادامه داد: با وجود سفرهای فراوانی که برای شرکت در جشنواره‌های دیگر نقاط این مرزو بوم داشتم کمتر استانی مشاهده شد که از چنین یکپارچگی برای برگزاری جشنواره به صورت بومی استفاده کرده و کمتر وامدار نمایش‌های دیگر نقاط کشور باشد.
وی موضوع بیشتر نمایشنامه‌ها را اجتماعی عنوان کرد و گفت: نمایشنامه‌نویسان به سمت مخاطب‌شناسی روی بیاورند و با شناخت مخاطب و نیازهای آن آثار بهتری ارائه دهند.
سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فضای مذهبی استان قم تصریح کرد: تمام کارگردانان و نویسندگان باید به سمت و سوی سوژه‌های فرهنگی، مذهبی و بومی بروند تا گروهی که از قم در سایر نقاط کشور حضور پیدا می‌کنند معرف استان قم باشند.
وی به طرح ملی استقرار گروه‌های تئاتر اشاره کرد و گفت: این طرح برای رسیدن به انسجام و صدور پروانه موقت در تمام استان‌ها اجرایی می‌شود و تا کنون 557 پروانه نمایشی در این زمینه صادر شده و گروه‌ها کمک هزینه تشکل خود را دریافت کرده‌اند.
دشت‌گلی با بیان اینکه دیگر گروه‌های نمایشی نیز تا پایان مهر پروانه موقت می‌گیرند، تصریح کرد: در دستورالعمل جدید گروه‌های نمایشی ساماندهی می‌شوند.
وی گروه‌های تئاتر را از جمله عوامل جریان ساز جامعه عنوان و ابراز کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نمایش در سبد خانوارها قرار بگیرد.
سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: انجمن‌های هنرهای نمایشی به عنوان بازوان توانمند اداره کل ارشاد اسلامی محسوب می‌شوند و در این راه باید از تمام کارگردانان و نویسندگان تقدیر و تجلیل شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول