اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصدومان شیمیایی روستای نی مریوان:

تئاتر رسانه‌ای مؤثر در راستای بازتاب دغدغه‌های جامعه است

خبرگزاری فارس: مردم شهیدپرور و مصدومان شیمیایی روستای نی با استقبال گسترده از نمایش‌های اجرا شده در این روستا خواستار تولید آثار بیشتری درباره بازتاب مشکلات و دغدغه‌های مصدومان شیمیایی شدند.

تئاتر رسانه‌ای مؤثر در راستای بازتاب دغدغه‌های جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در دومین روز از برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شاهد اجرای دو کار فاخر نمایشی در روستای نی مریوان بودیم که مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفت.
نمایش‌های چهل‌چلون زمستون از شهرستان ملایر و هه‌ناس از شهرستان مریوان دو کار اجرا شده در این روستا بودند که هرکدام با بیان بخشی از دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه مخاطبان این روستا را به خود جلب کردند.
نمایش هه‌ناس از شهرستان مریوان با بازیگری نامق خدایار به دغدغه‌ها و مشکلات مصدومان شیمیایی و خانواده‌های معزز شهدا پرداخته بود که به شیوه‌ای رسا و مخاطب پسند همه اهالی روستای نی را تحت تأثیر قرار داد.
خواسته یا ناخواسته اجرای این کار فرهنگی و ارزشی در روستای نی که یکی از روستاهای مورد حمله شیمایی رژیم بعث عراق است خود موجب تسکین بخشی از آلام مردم مظلوم و رشید این روستا شد و همه اهالی از پیر و جوان و زن و مرد با چشم‌هایی پر از اشک با این اثر فاخر همراهی کردند.
فرید پروازه مسئول کمیته ایثارگران روستای نی در حاشیه برپایی این نمایش در روستایشان به خبرنگار فارس اظهار داشت: روستای نی با 30 شهید، 100 مجروح شیمیایی و بیش از یک‌هزار و 300 نفر مشکوک به آلودگی شیمیایی از جمله روستاها و مناطق منحصر به فرد استان است که اجرای این تئاتر خیابانی در روستای نی به حق به‌جا و شایسته تقدیر است.
پروازه با تقدیر از مسئولان و دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تصریح کرد: در قالب هنر می‌توان انواع مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی را بیان کرد و با زبانی رسا و تأثیرگذار رضایت اقشار مختلف مردم را به دست آورده و مسئولان اجرایی را با مشکلات و مصایب مردمی آشنا کرد.
وی افزود: مصدومان شیمیایی و مردم مظلوم روستای شهید پرورنی با استقبال گسترده خویش از این دو اجرای نمایش خیابانی بار دیگر حمایت و همدلی خویش را با برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اعلام کرده و این مهم توجه جدی مسئولان و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی استان را برای گسترش اینگونه تلاش‌ها در سطح روستاهای استان و به ویژه روستای 3هزار نفری نی مریوان را نیازمند است.
کاک عبدالله از معتمدان روستای نی نیز اجرای نمایش خیابانی هه‌ناس را به عنوان یک داستان واقعی از خانواده‌های شهدا و مصدومان شیمیایی روستای نی عنوان کرد و از همه اعضای این گروه نمایشی برای اجرای تأثیرگذارشان تقدیر به عمل آورد.
گفتنی است همگام با اجرای نمایش هه‌ناس و بیان دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و مصدومان شیمیایی بیشتر حضار که از اهالی روستای هه‌ناس بودند با اعلام همدردی با بازیگر نمایش و تجدید خاطرات تلخ دوران بمباران شیمایی رژیم بعث عراق تحت تأثیر قرار گرفته و با ریختن اشک‌های مظلومانه و سرشار از احساس لطیف نشأت گرفته از روحیه ایثار و شهادت‌طلبی مردم ولایت‌مدار کردستان تشکر و تقدیر خویش را از این اجرای نمایش خیابانی بیان کردند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول