اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرکرد:

روزهای خوار شدن آمریکا فرا رسیده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرکرد گفت: با گسترش اعتراضات در آمریکا، امید به تحقق نویدهای امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا دارد زنده می‌شود که آمریکا هم مانند شوروی شکسته و خوار شده است.

روزهای خوار شدن آمریکا فرا رسیده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری یکی از مهم‌ترین اموری است که انسان‌های مومن باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و همواره با کارهای نیک تقوای خود را تقویت کنند.
وی ادامه داد: تقوا و پرهیزکاری بهترین ابزار و وسیله‌ای که به واسطه آن می‌توان از دام گناهان در امان ماند و به مقام قرب الهی دست پیدا کرد.
فاطمی در ادامه به مراحل کسب تقوا اشاره کرد و گفت: در روایات اسلامی آمده که تقوا دارای سه مرحله است که هر یک از این مراحل مختص عده‌ای از افراد است و هرچه‌قدر به مرحله سوم نزدیک شویم تقوا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.
امام جمعه موقت شهرکرد افزود: تقوای توابین، تقوای صالحین و تقوای متقین سه مرحله از مراحل تقوا است که از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
فاطمی با بیان اینکه تقوای متقین بالاترین مرحله تقواست، تصریح کرد: در این مرحله که بالاترین مرحله تقوا به شمار می‎رود، انسان مؤمن نه تنها از گناهان پرهیز می‌کند بلکه از حلال‌های خدا نیز برای کسب رضای الهی چشم‌پوشی کرده و تنها به مقام قرب پرودگارش می‌اندیشد.
وی بر لزوم خودداری از افکار گناه‌آلود تاکید کرد و گفت: افکار گناه آلود بهترین اعمال و کردار انسان را از بین می‎برد و به این ترتیب چیزی نصیب انسان نمی‌شود.
فاطمی در ادامه بر ضرورت رعایت شئونات اخلاقی و حفظ حریم زن و مرد در جامعه تاکید کرد و افزود: ‌حجاب و پوشش اسلامی در جامعه دارای اهمیت بالایی است به گونه‌ای که دنیای غرب تلاش می‌کند از طریق ابزارهای ضد اخلاقی و وسایل ضد فرهنگی به ارزش‌ها و باورهای دینی جوانان خدشه وارد کند و آنها را به سمت بی‌حجابی و بدحجابی سوق دهد.
امام جمعه موقت شهرکرد به اتفاقات کشورهای اسلامی عرب در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: ما به این اتفاقات نگاه مثبت داریم و امیدواریم این ملت‌ها در مسیر مبارزه با استکبار بینش، بصیرت و آگاهی کافی را داشته و فریب نخورند و برای مبارزه با ایادی استکبار راه خود را ادامه دهند.
وی به گسترش تظاهرات مردم آمریکا به بیش از هزار شهر این کشور اشاره کرد و گفت: اعتراضات در این حجم و سطح تاکنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است.
وی این اجتماعات را گام مهمی در راستای نابودی استکبار جهانی دانست و گفت: این اعتراضات با هر هدفی که ایجاد شده‌اند اگر تداوم پیدا کنند می‌توان به زودی شاهد شکسته شدن ابهت امریکا در جهان باشیم.
خطیب جمعه شهرکرد ادامه داد: با گسترش این اعتراضات در آمریکا، یک امیدی در جوامع اسلامی بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب بدان بشارت داده بودند، ایجاد شده تا این کشور نیز به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی که بسان یک غول افسار گسیخته عمل می‌کرد، دچار شود.
وی تاکید کرد: با گسترش اعتراضات امید به تحقق نویدهای امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا دارد زنده می‌شود که آمریکا هم مانند شوروی شکسته و خوار شده و تقاص همه ظلم‌ها و جنایت‌هایش علیه بشریت را خواهد دید.
امام جمعه موقت شهرکرد افزود: ملت ایران منتظر نتایج این اعتراض‌ها و افزایش آگاهی ملت آمریکاست تا مظلومان دنیا از زیر ستم این جنایتکاران آزاد شوند.
فاطمی همچنین به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این سفر به یک واقعه تاریخی برای کرمانشاه و ایران اسلامی تبدیل شد.
وی اضافه کرد: علاقه قلبی و عشق مردم به مقام معظم رهبری در سراسر کشور و حتی در دیگر کشورهای اسلامی به خوبی موج می‌زند که از ارادت مردم به اسلام، انقلاب و سیادت دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول