اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اتهام آمریکا ریشه در ایران‌ هراسی آن دارد

خبر گزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اتهام آمریکا به ایران در رابطه با اقدام تروریستی در خاک آمریکا ریشه در اسلام هراسی و ایران هراسی آن دارد.

اتهام آمریکا ریشه در ایران‌ هراسی آن دارد
مهدی مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: آمریکا در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ضربه‌ زدن به این نظام مقدس و مردمی بوده و از روش‌های مختلف سعی در تخریب چهره ایران در مجامع بین‌الملل داشته است.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: تهدیدها و تقابل‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم همیشه ادامه دارد و هیچ‌گاه نیز نتیجه‌ در خور انتظار آمریکا را در بر نداشته است.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی بین‌المللی تاثیرات مثبت جمهوری اسلامی ایران در اذهان مردم جهان و همچنین به وجود آوردن موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و نقش الهام بخشی انقلاب ایران برای مردم منطقه در روحیه رهبران آمریکا و اروپا اثرات منفی و هراس آوری داشته است.
وی حرکت اخیر آمریکا درباره اقدام به دستگیری اتباع ایرانی به اتهام اقدام به انجام عملیات تروریستی نسبت به سفیر عربستان در خاک آمریکا را نیز از جمله اقدامات غیرمستقیم آمریکا علیه ایران معرفی نمود و اظهار داشت: آمریکا بر اساس احساس خطری که نسبت به ایران دارد از هر اقدام مخرب و غیرمنطقی و غیرعقلایی علیه ایران فروگذار نمی‌کند.
مهدی‌زاده ایران را قربانی تروریسم خواند و گفت: ایران یک کشور قدرتمند با دیپلماسی و ایده‌ئولوژی مشخص و مستحکم است و خود قربانی تروریسم بوده و همواره با آن مبارزه کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین رابطه افزود: جهانیان می‌دانند کشوری که همیشه مخالفت و برائت خود را از تروریسم اعلام کرده و حتی اقدام به تهدید هم نداشته است، نمی‌تواند از ترور و تهدید استفاده کند و نتیجه‌ای برای آن ندارد.
وی این اقدام آمریکا را کودکانه و بدون تفکر منطقی معرفی کرد و اظهار داشت: آمریکا که خود یک کشور بدون گذشته و پشتوانه تاریخی است نمی‌تواند در سابقه تاریخی ایران خللی وارد کرده و با چنین اقداماتی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را که مبتنی بر تعامل و تفکر است زیر سؤال ببرد.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه را از نگرانی‌های بزرگ آمریکا در منطقه عنوان نمود و گفت: موج بیداری اسلامی برای آمریکا یک تهدید اساسی محسوب می‌شود و به هر نحو ممکن سعی در سرکوب کردن آن دارد.
مهدی‌زاده افزود: تهدیدات آمریکا در سوریه، تهدید حماس و حزب‌الله در غزه، و جنگ 33 روزه در فلسطین را نشانه همین هراس آمریکا از موج بیداری اسلامی و جنگ بیداری اسلامی با کشورهای ابر قدرت است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تاثیرات اقدام اخیر آمریکا در روابط دیپلماتیک میان دو کشور ایران و عربستان سعودی اظهار داشت: چنانچه حکام و سیاستمداران عربستان سعودی اتهام آمریکا علیه ایران را باور کنند ممکن است در روابط میان دو کشور تاثیرات منفی داشته باشد اما اگر عاقلانه و واقع بینانه با این مسئله برخورد کنند قطعا به این اتهامات توجهی نمی‌شود.
وی که مسئله حج را از مسائل سیاسی جدا دانست گفت: درست است که حج در عربستان سعودی برگزار می‌شود اما مختص عربستان نیست و به همه جهان اسلام و بشریت تعلق دارد و کسی نمی‌تواند در امر حج خللی وارد کند.
مهدی‌زاده افزود: حج یک امر معنوی و دینی است که ریشه در اعتقادات و باورهای بنیادین مسلمانان دارد و نباید از منظر سیاسی با آن برخورد شود.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس در ارتباط با موضع‌گیری مجلس درباره اقدام به دستگیری اتباع ایرانی به اتهام اقدام به انجام عملیات تروریستی نسبت به سفیر عربستان در خاک آمریکا گفت: مجلس در اسرع وقت موضع‌گیری رسمی و بیانیه‌ خود در این راستا را ارائه می‌دهد و این واضح است که مجلس، اقدام آمریکا را محکوم کرده و این اتهامات را بی‌پایه و بی‌اساس و ساخته و پرداخته مغزهای ناپخته سیاستمداران آمریکایی می‌داند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول