اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کاشان:

توسعه ورزش همگانی ضامن امنیت جامعه است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی کاشان توسعه ورزش همگانی را ضامن انضباط و امنیت جامعه دانست.

توسعه ورزش همگانی ضامن امنیت جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، منوچهر صفایی ظهر امروز در حاشیه همایش پیاده‌روی خانوادگی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت‌های ورزشی به ویژه ورزش‌های همگانی که نیاز به هزینه زیادی ندارد، می‌تواند در تربیت بدن و سلامت جسم و روح انسان نقش مهمی داشته باشد.
وی افزود: ورزش و سلامت دو رکن اساسی در پیشرفت جامعه است و جامعه‌ای موفق است که انسان‌های سالم و بانشاط و عاری از هرگونه بیماری و معضل اجتماعی داشته باشد.
سرهنگ صفایی همچنین ورزش را محور توسعه اجتماعی دانست و اظهار داشت: عقل سالم در بدن انسان‌های سالم است و سلامت جامعه و امنیت جامعه توسط افرادی تأمین می‌شود که بتوانند بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشند. 
فرمانده نیروی انتظامی کاشان، کم‌تحرکی را مهترین دلیل اصلی اکثر مرگ و میرها ی ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی ذکر و خاطرنشان کرد: توسعه استفاده از رایانه‌ها در میان خانواده‌ها موجب شده تا کودکان و نوجوانان به جای انجام حرکات ورزشی به بازی‌های کامپیوتری و رایانه‌ای روی آوردند که این امر تهدیدی جدی بر سلامت آنها است که برای جلوگیری از این امر باید برای اشاعه فرهنگ ورزش به لحاظ اهمیت موضوع اقدام شود. 
صفایی تلاش برای توسعه ورزش همگانی در جامعه را وظیفه آحاد مردم دانست و افزود: استفاده بهینه از امکانات موجود، رفع مسائل بخشی‌نگری، ایجاد پارک بانوان و ترغیب مدیران دستگاه‌های اجرایی به ورزش می‌تواند در اشاعه فرهنگ ورزش همگانی کمک شایانی کند. 
وی استقبال گسترده شهروندان کاشانی از پیاده‌روی خانوادگی را غیرقابل تصور خواند و یادآور شد: امیدواریم همه ساله در هفته نیروی انتظامی پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان کاشان با استقبال مردم برگزار شود.
همایش پیاده روی خانوادگی در کاشان به عنوان آخرین برنامه هفته گرامیداشت نیروی انتظامی با شعار"سهم من در امینت و آرامش؟" با برنامه‌ریزی نیروی انتظامی و همکاری اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان رفاهی تفریحی شهرداری، اداره تربیت بدنی، هیئت ورزش همگانی، شرکت خودروسازی سایپا، بانک قوامین، اورژانس،115، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت راهور، سازمان اتوبوسرانی کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول