اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری مازندران:

روستاهای خالی از سکنه هم سرشماری می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران با توجه به اهمیت سرشماری به‌ویژه در روستاهای استان، اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن حتی در روستاهای خالی از سکنه هم انجام می‌شود.

روستاهای خالی از سکنه هم سرشماری می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، غلامرضا رشیدی بعدازظهر امروز در همایش بخشداران، دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان بهشهر، چهارمین سرشماری نفوس و مسکن جمهوری اسلامی ایران را بازتاب مشارکت عمومی و زمینه‌ساز برنامه‌های توسعه ای آتی کشور دانست.
وی با بیان اینکه ساختار جمعیتی و اطلاعات کامل خانوارها حتی در دورافتاده‌ترین و کوچک‌ترین آبادی‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: حتی روستاهای خالی از سکنه هم توسط ماموران آمارگیر سرشماری می‌شوند تا وضعیت راه‌های دسترسی، موقعیت جغرافیایی و امکانات آنها دارای شناسنامه‌ای جدید شوند.
مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران با مهم ارزیابی کردن نقش دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی در چهارمین سرشماری نفوس و مسکن کشور از آنها خواست  تا شهروندان و روستائیان را در ارائه پاسخ درست به ماموران آمارگیر کمک کنند.در این طرح بزرگ، حدود 70 قلم اطلاعات از خانوارها پرسیده می‌شود.
مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران گریزی به آمار و اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن شهرستان بهشهر در سال 85 زد و گفت: این شهرستان شش درصد مساحت و 5.5 درصد از سهم جمعیتی استان مازندران را دارد و بر اساس آخرین سرشماری انجام شده حدود 22 درصد جمعیت آن زیر 15 سال و حدود 35 درصد بهشهری‌ها در سنین 15 تا 29 سال یعنی در سنین کار، اشتغال و ازدواج قرار داشتند همچنین نرخ بیکاری این شهرستان بالاتر از آمار استانی اعلام شد.
وی ادامه داد: شهرستان بهشهر در سرشماری سال 85 دارای41 هزار خانوار بود و پیش‌بینی می‌شود این آمار امسال به 48 هزار خانوار برسد.
شهرستان بهشهر دارای سه شهر رستمکلا، خلیل شهر و بهشهر و 144 آبادی است همچنین 70 درصد جمعیت آن در شهرها زندگی می‌کنند در حالیکه میانگین استانی سکونت در شهرها 58 درصد است.
انتهای پیام/خ30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول