اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار ایران:

دولت با رویکرد عدالت‌محوری دوره زمانی سرشماری را کوتاه کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران گفت: دولت عدالت‌محور باید برای خدمتگذاری بیشتر از جمله در مناطق محروم آمار و اطلاعات دقیقی در دست داشته باشد که به همین دلیل اقدام به کوتاه‌کردن دوره زمانی آمارگیری از 10 سال به 5 سال در کشور کرد.

دولت با رویکرد عدالت‌محوری دوره زمانی سرشماری را کوتاه کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج عادل آذر صبح امروز در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: کار عملیات سرشماری از 2 تا 22 آبان‌ماه خواهد بود که مرکز آمار و مدیران مربوطه در استان‌ها با آمادگی کامل به استقبال آن می‌روند.
رئیس مرکز آمار ایران گفت: برای کار میدانی استان‌هایی را انتخاب کردیم و تا پیش از برگزاری سرشماری از چند استان کشور بازدید شد که همه آنها آمادگی کامل برای برگزاری این کار مهم را دارند.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: مدیران برای اینکه بتوانند در مقابل مردم با دست پر آمار دقیق را ارائه کنند باید از اطلاعات مرکز آمار ایران استفاده کنند.
عادل آذر با اشاره به اینکه آمار به صورت نمونه‌گیری و بخشی از آن به صورت ثبتی است عنوان کرد برخی کشورها اگر حرفی برای گفتن در آمار دارند با توجه به تعداد سرشماری‌هایی بوده که در آن کشورها انجام می‌شود.
این مسئول ارائه آمار و اطلاعات شاخص‌ها در کشور گفت: در شاخص آمارگیری در سطح بین‌المللی کشور ما جز کشورهای پیشتاز هستیم و پس از ترکیه در رتبه یک منطقه قرار داریم.
عادل آذر افزود: نکته مهم در سرشماری این است که دوره زمانی را تغییر دادیم که با توجه به رویکرد عدالت در جامعه و دیدن هر چه بیشتر مردم در مناطق محروم نیاز به آمار به روز داریم.
وی گفت: آمارگیری یک پروژه نیست بلکه یک رخداد ملی است چرا که در آن تمام ارکان نظام و مردم درگیر می‌شوند.
عادل آذر تصریح کرد: 114 هزار نفر آمارگیر در مدت 21 روز کار پیمایش و لجستیک را انجام می‌دهند و 54 هزار مامور به عنوان نماینده دولت به در خانه‌های مردم خواهند رفت که این افراد باید به لحاظ اجتماعی، منش و گفت‌وگو الگو باشند.
رئیس مرکز آمار ایران در بخش دیگری از سخنان خود در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بیش از 50 میلیون کیلومتر پیمایش در کشور اتفاق می‌افتد و مثل این است که یک انسان 1200بار دور کره زمین می‌چرخد و به در منزل 21 میلیون و 200 هزار خانوار مراجعه می‌کند.
این مسئول افزود: سرشماری با فرمان رئیس جمهور آغاز می‌شود و ایشان همه دستگاه‌های اجرایی را موظف به مشارکت و مساعدت در این رخداد ملی نموده و همه باید به برگزاری هر چه بهتر آن کمک کنند.
عادل آذر تصریح کرد: این کار بزرگی که در کشور انجام می‌شود حاصل استفاده از نیم قرن تجربه در سرشماری کشور است که قریب 70 کشور در سال 2011 این کار را انجام داده‌اند.
وی گفت: این تجربه 50 ساله ماحصل آن تربیت 600 نیروی تخصصی آمارگیری در کشور و در حال حاضر بوده که خود برای آینده آمارگیری در جمهوری اسلامی کاری بزرگ به شمار می‌رود.
عادل آذر گفت: اصالت و ناب بودن خروجی‌ها که مبنای کار دولتمردان قرار می‌گیرد به اصالت و ناب بودن این ورودی‌ها برمی‌گردد که باید توسط مسئولان فرهنگی و صدا و سیما فرهنگ‌سازی شود.
وی گفت: صدا و سیما باید فرهنگ‌ها را تحلیل کند و با زبان خود مردم هرمنطقه در این راستا به فرهنگ‌سازی بپردازد.
عادل آذر اذعان داشت: در ایران اسلامی به دلیل مردم‌سالاری دینی با موضوع آمارگیری خیلی باز برخورد می‌شود اما در برخی کشورها این‌گونه نیست و مردم و مسئولان باید در این دوره زمانی در حالت آماده‌باش باشند و مامور آمارگیری می‌تواند در ساعات نیمه شب نیز با اجبار مردم را از خواب بیدار کرده به کار خود بپردازد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول