اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

سرشماری با اتکا به اطلاعات صحیح کارآمدتر است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: سرشماری تنها با تکیه بر اطلاعات دقیق می‌تواند مفید و مؤثر باشد و کارآمدی لازم را در عرصه انجام امور و برنامه‌ریزی‌ها به همراه داشته باشد.

سرشماری با اتکا به اطلاعات صحیح کارآمدتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در گردهمایی آمارگیران در شهرستان خلخال و شروع سومین دوره آموزشی آنها اظهار داشت: آمارگیری کار دقیق، ظریف و حساسی است و مأموران نباید از کنار کوچک‌ترین اطلاعات و پرسش آن به سادگی عبور کنند.
وی نتیجه سرشماری سال 90 را در برنامه‌ریزی و تحقق اهداف کلان نظام در برنامه پنجم توسعه و اسناد بالادستی و پایین‌دستی بسیار مؤثر، مفید و نقش‌آفرین توصیف کرد و افزود: مأموران ما نباید در انجام وظیفه خود دچار برخی اشتباهات و خطاهای معمول و رایج شوند چرا که کوچک‌ترین ناآگاهی و کم دقتی می‌تواند در جمع‌آوری و ارایه آمار صحیح خللی ایجاد کند.
عبداللهی آمارگیران را به دوری از هرگونه نگاه بخشی و برخی نگرش‌ها و فضاسازی‌های پیرامونی دعوت کرد و ادامه داد: آمارگیران ما باید تنها وظیفه محول شده را با دقت و سلامت انجام دهند و از هرگونه اقدام اضافی و کار غیرقانونی پرهیز کنند.
این مسئول در ادامه سخنان خود با برشمردن فواید و ثمرات سرشماری دقیق و قابل اعتماد تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن که هر 10 سال یک بار برگزار می‌شد با تدبیر دولت خدمتگزار از این به بعد هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود که قرار است اطلاعات و آمار جمعیتی و خانوارها در این مدت پالایش شده و در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.
به گزارش فارس، فرماندار خلخال نتایج سرشماری را در رفع بسیاری از دغدغه‌ها، گرفتاری‌ها و محرومیت‌های جامعه مفید و مؤثر توصیف کرد و گفت: عوامل اجرایی سرشماری نفوس و مسکن شهرستان خلخال دوره‌های آموزشی مختلف را سپری کردند و همچنان برگزاری این دوره‌ها با هدف آشنا کردن نیروهای شرکت‌کننده ادامه پیدا می‌کند.
عبداللهی خاطر نشان کرد: در این دوره آموزشی سرشماران با نحوه تکمیل فرم‌های مخصوص سرشماری و ثبت دقیق اطلاعات، تجمیع و پالایش آنها آشنا می‌شوند.
وی اضافه کرد: این کلاس‌ها به مدت یک هفته و با همکاری فرمانداری خلخال در حال اجرا است که چهار مربی در قالب چهار کلاس آموزشی مأموران سرشماری را نسبت به وظایف محوله آشنا می‌کنند.
فرماندار خلخال افزود: در مدت آموزش 130 نفر از بین شرکت‌کنندگان در این طرح منتخب شده و کار سرشماری را از روز دوم آبان ماه تا 22 این ماه ادامه می‌دهند.
این دوره آموزشی در مدرسه ناصری شهرستان خلخال برگزار شده و همچنان برگزاری دوره‌های آموزشی نظیر آن در سایر شهرستان‌ها نیز ادامه دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول