اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بویراحمد:

8 کلاس آموزش سرشماری در شهرستان بویراحمد برپا است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی فرماندار بویراحمد گفت: برای گام برداشتن به سوی یک آمارگیری دقیق و ومطابق با شرایط علمی هم‌اکنون 8 کلاس آموزش سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان برپاست.

8 کلاس آموزش سرشماری در شهرستان بویراحمد برپا است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمید دانش‌آموز عصر امروز در حاشیه برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان بویراحمد در جمع اصحاب رسانه ابراز داشت: تعداد 240 نفر آموزشیار در قالب 8 کلاس آموزشی مشغول گذراندن این دوره‌های آموزشی هستند.
معاون فنی و اجرایی سرشماری نفوس و مسکن شهرستان بویراحمد اظهار داشت: این تعداد شرکت کننده در کلاس‌های فراگیری نحوه سرشماری نفوس و مسکن از میان 800 نفر متقاضی شرکت کننده در سرشماری و از طریق اجرای آزمون در تاریخ هشتم مهرماه امسال و پس از تصحیح و امتیازبندی پذیرفته شده و به عنوان مامور سرشماری در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.
این مسئول برگزاری سرشماری نفوس و مسکن در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گذشته هر 10 سال یکبار برگزار می‌شد که با تدبیر دولت و رئیس‌جمهور برای برآورد کردن تعداد جمعیت در راستای اعمال برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند کردن هزینه‌ها این رقم به 5 سال کاهش یافت.
معاون سیاسی فرماندار شهرستان بویراحمد با تصریح بر این‌که برنامه‌ریزی‌های کلی و کلان کشور بر اساس آمار و سرشماری بوده، یادآور شد: ماموران سرشماری باید دقت لازم در این زمینه را داشته باشند چرا که این موضوع در سرنوشت کشور و در تمام حوزه‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
دانش‌آموز اضافه کرد: در این سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیش از 70 قلم اطلاعات آماری مطابق با استاندارهای جهانی از طریق پرسش‌نامه‌ها ثبت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات سرشماری با زندگی خصوصی سر و کار نداشته که امیدواریم با مشارکت بالای مردم این شهرستان و روستاها و بخش‌های تابعه بتوانیم آمار و اطلاعات دقیقی را که مبنای رشد و توسعه کهگیلویه و بویراحمد و کشور است به دست آوریم.
وی خطاب به مسئولان ذی‌ربط و دهیاران و دهداران و شوراها تاکید کرد: نقش مسئولان در برگزاری هر چه بهتر و کیفی‌تر این سرشماری بی‌بدیل بوده که باید با توجیه سرشماران و گوشزد کردن برخی موضوعات خاص که مربوط به مناطق مختلف و فرهنگ‌های متفاوت اجتماعی بوده، به برگزاری هر چه بهتر این کار مهم و سرنوشت‌ساز کمک کنند. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول