اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات ایران:

کشورهای حاشیه خزر به حفظ ماهیان خاویاری کمک کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شیلات ایران تاکید کرد: کشورهای حاشیه دریای خزر به حفظ ماهیان خاویاری کمک کنند.

کشورهای حاشیه خزر به حفظ ماهیان خاویاری کمک کنند
غلام‌رضا رازقی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برای ماهیان خاویاری که اکنون تمام کشورهای حوزه دریای خزر برداشت می‌کنند در حال برنامه‌ریزی بوده که اگر همه کشورها به اتفاق موافق باشند که ایران هم یکی از کشورهایی است که بنای خود را بر ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در دریای خزر گذاشته است.
وی گفت: به موازات این حرکت، حفظ و غنی‌سازی ذخایر با کارهای حفاظتی و رهاسازی انجام که این فرصتی برای شیلات جمهوری اسلامی بوده که بر روی کارهای پرورشی کار کند.
رازقی با بیان اینکه اکنون کارهای پرورشی و استقبال خوبی برای ماهیان خاویاری انجام می‌شود، افزود: هم در ساحل و هم در دریا به صورت پرورشی ماهیان خاویاری انجام و اخیراً در مازندران 6 قفس برای پرورش ماهیان خاویاری نصب کردیم.
وی تصریح کرد: بر همین اساس در صورت ایران موافق و خودش هم استقبال می‌کند که همه کشورها اتفاق نظر داشته باشند و این طور نباشد که جمهوری اسلامی از این ماهیان خاویاری برداشت نکنند اما کشورهای دیگر برداشت کنند
رئیس شیلات ایران اظهار داشت: سیاست ایران این است که ماهیان خاویاری برداشتی صورت نگیرد و باید کشورهای حاشیه دریای خزر به این موضوع کمک کنند.
 
* 40 تن ماهی خاویاری از دریای خزر برداشت می‌شود
وی با اشاره به اینکه اکنون میزان برداشت ماهیان خاویاری پایین است، گفت: شاید حدود 40 تن ماهی خاویاری از دریای خزر برداشت شده که خاویارش حدود 4 تن است.
رازقی با بیان اینکه ماهیان خاویاری در دریای خزر به خاطر برداشت‌ها از گذشته آسیب دیده است، افزود: باید با برنامه ریزی این آسیب‌ها جبران شود و راه جبران آن هم این است که همه کشورها ممنوعیت صید را اعلام کنند.
وی اظهار داشت: بر همین اساس همه کشورهای حاشیه دریای خزر باید در جهت غنی سازی، حفاظت و رهاسازی ماهیان و ... مشارکت کنند
رئیس شیلات ایران در بخش دیگری با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های مطالعاتی برای پرورش میگو در سایر استان‌ها در حال برنامه ریزی است.
وی تصریح کرد: بر اساس این مطالعات استان‌های فاقد دریا که امکان پرورش میگو را داشته باشند، شناسایی و مشخص خواهد شد.
وی ظرفیت تولید میگو در کشور را هم اکنون 6 هزار و 200 تن در سال عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه این میزان باید به 8 برابر افزایش یابد.
رازقی اظهار داشت: با ایجاد این شرایط در سایر استان‌ها جهت پرورش میگو برنامه افق پنج ساله در این بخش قابل تحقق است.
رئیس شیلات ایران پیش‌بینی کرد؛ امسال میزان تولید میگو نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول