اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان شیلات در گفت و گو با فارس خبر داد

آغاز پرورش ماهیان خاویاری در قفس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان شیلات کشور از آغاز پرورش ماهیان خاویاری در قفس خبر داد.

آغاز پرورش ماهیان خاویاری در قفس
غلامرضا رازقی در حاشیه سفر به اردبیل و در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران بر حفظ ذخایر دریای خزر است.
وی اظهار داشت: در همین راستا و با هدف بالا بردن ذخایر دریای خزر کارهای اصلاح بهبود و بازسازی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که ما ننشسته‌ایم تا موضوع پرورش ماهیان خاویاری و برداشت ناصحیح از آن بر سهم کشورمان لطمه‌ای وارد کند بلکه موضوع پرورش ماهیان خاویاری در قفس را در قالب سایت‌های مناسب در استان‌های مازندران و گیلان طراحی کردیم که به صورت پایلوت در حال انجام است.
این مسئول بیان داشت: ‌اجرای این طرح با نتایج مثبت همراه بوده به طوری که ما با تکنولوژی جدید و ایجاد مزارع گوناگون در قفس شاهد توسعه پرورش ماهی در قفس خواهیم بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال کارهای خوبی در رهاسازی ماهیان خاویاری در دریای خزر انجام شده و تا پایان امسال نیز این سایت از مرز 20 مورد عبور می‌کند.
رئیس سازمان شیلات بیان داشت: اگر در حال حاضر در دو استان شمالی کشور تنها دو قفس برای این مورد نظر گرفته شده است تا پایان امسال حداقل این تعداد به 20 قفس افزایش می‌یابد که در این زمینه کار مهم و ارزشمند عبور ما از 20 قفس است.
وی تصریح کرد: ‌این حرکت آغازی برای پرورش ماهی آزاد و خاویاری در قفس خواهد بود و تحول عظیمی را در پرورش ماهی در قفس شاهد خواهیم بود.
 
ماهی خاویاری پرورشی وارد بازار مصرف می‌شود
رئیس سازمان شیلات کشور در ادامه اظهار داشت: تا پایان امسال ماهیان خاویاری پرورشی برای مصرف وارد بازار می‌شوند.
رازقی خاطرنشان کرد: این کار سبب می‌شود تا ظرفیت ذخایر ما در دریای خزر کاهش نیافته و در همین راستا به موازات این کار پرورش را جایگزین برداشت بی‌رویه کنیم.
این مسئول ادامه داد: با این سیاست می‌توانیم به هدف اصلی خود که بالا بردن ذخایر دریای خزر است دست یابیم به شرط آن که در پروش ماهی در قفس نیز موفق عمل کنیم.
وی در پایان ابراز داشت: ‌انتظار داریم با این اقدامات میزان تولید ماهیان خاویاری در دریای خزر افزایش یافته و برخی کمبودها نیز جبران شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول