اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 سال گذشته صورت گرفت؛

اختصاص 177 میلیارد تومان به مدیریت بحران در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در 10 سال گذشته 177 میلیارد و 800 میلیون تومان در ارتباط با مدیریت بحران در استان هزینه شده است.

اختصاص 177 میلیارد تومان به مدیریت بحران در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی محمد آهنی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران با نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی هستیم و در این هفته برنامه‌های مختلفی را داریم که یک برنامه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و در واقع بیعت دوباره است.
وی ادامه داد: حاضران در این جلسه، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران هستند که هر کدام در مسئولیتی که دارند، آماده مقابله با حوادث هستند و این آمادگی را نیز در چند حادثه نشان داده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اضافه کرد: ما در اداره کل مدیریت بحران برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کنیم و به یکدیگر کمک کرده تا هرچه می‌توانیم در این حوزه به وظایف خود عمل کنیم و در راستای ادای وظیفه نیز تجهیزات و خودرو تهیه شده است.
وی با اشاره به توجه دولت به مدیریت بحران افزود: در 10 سال گذشته 177 میلیارد و 800 میلیون تومان در ارتباط با مدیریت بحران در استان هزینه کرده‌ایم که 86 درصد این اعتبارات در زمان دولت نهم و دهم بوده و مابقی در دولت‌های گذشته بوده است.
آهنی با اشاره به خسارات وارده به استان در سال‌های گذشته توضیح داد: بیشترین خسارات وارده در استان طی 10 سال گذشته مربوط به سرمازدگی بوده است و سرمازدگی به باغات و مزارع ما آسیب زده و بعد از سرمازدگی نیز بیشترین خسارت‌ها مربوط به سیل و بارندگی در استان است و در مرحله چهارم، زلزله قرار دارد به طوری که در 10 سال گذشته 110 میلیارد تومان به دلیل زلزله در استان خسارت داشتیم.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در مقابله با حوادث طبیعی افزود: مردم و مسئولان باید تلاش جدی داشته باشند تا خسارات ناشی از حوادث را کاهش دهند و در این راستا نیز برنامه‌هایی اجرا می‌شود و با همت مدیران در کشور توانستیم کارهای موثری در این حوزه داشته که آثار خوبی را به دنبال داشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین ما در چندین سال گذشته 13.5 میلیارد تومان تجهیزات برای دستگاه‌های استان خریداری کرده‌ایم و در حال حاضر دستگاه‌هایی نظیر اداره راه و اورژانس ما مجهز به تجهیزات شده‌اند.
وی یادآور شد: اورژانس ما توانسته حدود 13 دستگاه آمبولانس خریداری کند به طوری که نورم رسیدن به صحنه حادثه در 15 دقیقه است و به ما وعده داده‌اند این عدد به 11 دقیقه برسد چراکه در حوادث زمان بسیار اهمیت دارد و هر چه بتوانیم سرعت عمل خود را افزایش دهیم بهتر می‌توانیم، عمل کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول