اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

اختصاص 19 میلیارد تومان برای مدیریت بحران آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: امسال در آذربایجان غربی حدود 19 میلیارد تومان اعتبار برای مقوله مدیریت بحران اختصاص یافته است که برای پیشگیری، مقاوم‌سازی و سایر امور هزینه می‌شود.

اختصاص 19 میلیارد تومان برای مدیریت بحران آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد محمودی ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه توانمندسازی امدادی دستگاه‌های اجرایی که در پارک ائللرباغی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خسارات حاصله از بلایای طبیعی در مناطق مختلف آذربایجان غربی شش ماهه نخست سال جاری حدود 350 میلیارد تومان برآورد شد رقم خسارت به وقوع پیوسته بسیار بزرگ است به طوری که بیش از اعتبارات عمرانی سالانه سراسر استان محسوب می‌شود از این رو مردم و مسئولان باید در راستای استحکام زیرساخت‌ها و پیشگیری وارد عمل شوند.
وی افزود: در بعضی از مناطق کشاورزی تعدادی دستگاه ضدتگرگ برای کاهش خسارات ناشی از نزولات جوی خریداری و نصب شده است ولی این تعداد کافی نیست چرا که هر دستگاه حداکثر 100 هکتار را زیر پوشش قرار می‌دهد از این رو باید کشاورزان برای تهیه و نصب آن در املاک زراعی خود با یکدیگر همکاری کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد واحدهای مسکونی آذربایجان غربی قدرت مقابله با آسیب‌های ناشی از زلزله را ندارند از این رو باید در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی نیز به طور جدی وارد عمل شد تا در صورت وقوع زلزله تلفات جانی و خسارت‌های جسمی چندانی بر جای نماند و مانند کشورهای پیشرفته مردم بحران را به راحتی سپری کنند.
وی در ادامه گفت: در سال‌های 87، 88 و 89 نزدیک به 83 میلیارد تومان در مقوله مدیریت بحران هزینه شده است که مواردی مانند احداث دیوار ساحلی، سالن چندمنظوره، بخش کنترل آفات نباتی، خرید تجهیزات مختلف، تهیه اتوبوس آمبولانس و دهه‌ها مورد دیگر را شامل می‌شود.
این مسئول یادآوری کرد: امسال برای مقوله مدیریت بحران حدود 19 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است تا در حوزه‌های مختلف برای کاهش آثار مخرب بلایای طبیعی هزینه شود که برای عملی شدن این موضوع باید همه دستگاه‌ها همکاری خوبی را از خود به نمایش بگذارند.
محمودی به نقش موثر رسانه‌های گروهی برای آگاه‌سازی مردم با این قبیل مباحث اشاره کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه باید در راستای ارتقای اطلاعات و آگاهی‌های مردم اقدام کنند تا در مردم مهارت‌های لازم برای مواجهه با سوانح مختلف ایجاد شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول