اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پیشگیری و مقابله با حوادث شهرداری کرج خبر داد:

برتری کلانشهر کرج در حوزه مدیریت بحران

خبرگزاری فارس: مدیر پیشگیری و مقابله با حوادث شهرداری کرج گفت: کلانشهر کرج به لحاظ اقدامات در حوزه بحران جزء پنج شهر برتر کشور است.

برتری کلانشهر کرج در حوزه مدیریت بحران
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری این شهرستان، علیرضا پیغمبردوست با اشاره به قرار گرفتن در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی  اظهار داشت: مقوله بحران شامل سه مرحله قبل، حین و بعد از حادثه است.
وی افزود: مرحله قبل از حادثه به دو بخش  پیشگیری و آمادگی تقسیم می‌شود و در واقع بخشی از حوادث مانند سیل با برنامه‌ریزی‌های جامع قابل پیشگیری و یا کاهش خسارات و همچنین  برخی از بحران‌ها از جمله زلزله نیازمند آمادگی به منظور خدمات رسانی به هنگام است.
این مسئول ادامه داد: در هنگام بروز زلزله و موارد اینچنینی که در واقع مرحله حین واقعه است باید زمینه آمادگی کامل بر مبنای وسعت و جمعیت به ارائه خدمات فراهم شود.
مدیر بحران شهرداری کرج با اشاره به نقش شهرداری در این زمینه یادآور شد: در این راستا شهرداری‌ها سه وظیفه اطفای حریق و مهار آتش، آواربرداری و شناسایی و تدفین اجساد را برعهده دارند همچنین در بحث اسکان موقت نیز با هلال احمر همکاری خواهند داشت که در این زمینه خوشبختانه شهرداری کرج تعامل بسیار مطلوبی با تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر استان را دارد.
وی در ادامه گفت: مرحله بعد از بروز بحران نیز به دو مرحله بازسازی و بازتوانی تقسیم می‌شود.
این مسئول ادامه داد: بازگرداندن شرایط  شهر به روال عادی در واقع مرحله بازسازی است که بیشتر توان مدیریتی به این بخش معطوف می‌شود و این در حالی است که مرحله بازتوانی و بازگرداندن روحیه به فرد آسیب دیده کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
پیغمبر دوست با بیان اینکه لازم است تا گروه بازتوانی در مجموعه شهری کرج مهیا شود گفت: گرد آوردن گروهی در راستای بازتوانی افراد آسیب دیده در حوزه وظایف شهرداری نیست بلکه این مهم باید با همکاری مجموعه شهر و استان تشکیل شده و خلاء کنونی در این زمینه برطرف شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات حوزه مدیریت بحران شهرداری کرج در طول یکسال گذشته عنوان کرد: به استناد قانون تشکیل مدیریت بحران مصوب خرداد 87  و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب آذر 88 همچنین طرح جامع امداد و نجات مصوب سال 82، ستاد بحران در شهرداری کرج به مدیریت بحران ارتقا یافت که این مهم سرآغاز برداشتن گام‌های موثر در راستای خدمات رسانی در این کلانشهر بود.
اولین مدیر بحران شهرداری کرج ادامه داد: پیگیری تکمیل سوله مدیریت بحران در مناطق 2،3 و 6، ارائه آموزش‌های رایگان در حوزه بحران در فرهنگسراهای کرج، ترغیب شهروندان به شرکت در این دوره‌ها همچنین برگزاری استانداردترین دوره‌های آموزشی در مدارس و مراکز صنعتی و ... ، فصل مهمی در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بود.
پیغمبردوست تشکیل کمیته ایمنی متصرفات 9 گانه برای نخستین بار در کشور و در کلانشهر کرج را یادآور شد و بیان کرد: تشکیل کمیته متصرفات 9 گانه در راستای کنترل عملکرد مناطق در بحث ایمنی و بررسی خلاهای قانونی مدیریت بحران از دیگر برنامه‌های انجام شده در این مدیریت بود.
وی تصریح کرد: استقرار رابطین اصناف و آتش‌نشانی در مناطق کرج از دیگر برنامه‌های اجرایی شده است که ضمن کاهش سفرهای درون شهری زمینه رضایت شهروندان، کاهش خطاهای اداری و افزایش درآمد سازمان آتش نشانی براساس وصول هزینه‌های کارشناسی را فراهم کرد.
مدیر بحران شهرداری کرج خاطرنشان کرد: انجام مطالعات ریز پهنه بندی و کمک به تدوین طرح جامع خطرپذیری شهر کرج از سایر موارد در دستور کار این حوزه است که امید می‌رود با اجرایی شدن آن شاهد پیشگیری از حوادث احتمالی در این کلانشهر باشیم.
پیغمبردوست با بیان اینکه هم اکنون کرج جزء پنج شهر موفق کشور در زمینه مدیریت بحران است گفت: در حال حاضر کلانشهر کرج جز پنج شهر برتر کشور در حوزه مدیریت بحران است و در دبیرخانه شهرداری‌های کلانشهرهای کشور مسئولیت حوزه قوانین کارگروه کشوری را بر عهده  دارد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول