اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اهواز مطرح کرد:

کمترین آبگرفتگی در نقاط بحرانی اهواز

خبرگزاری فارس: شهردار اهواز گفت: امسال کمترین آبگرفتگی را در زمان بارندگی در نقاط بحرانی شهر خواهیم داشت.

کمترین آبگرفتگی در نقاط بحرانی اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، منصور کتانباف شامگاه سه‌شنبه در دومین نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های استان، مشکل آبگرفتگی برخی خیابان‌های اهواز را در زمان بارندگی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات اهواز یادآور شد و تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته امسال در زمان بارندگی کمترین آبگرفتگی را در نقاط بحرانی سطح شهر خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه اهواز فاقد شبکه دفع آب‌های سطحی است، افزود: شبکه دفع آب‌های سطحی اهواز از سال ۷۵ طراحی شده و اجرای آن فقط در دو منطقه (یک و ۸) یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد بنابراین اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی در کوتاه مدت و با کمبود اعتبار ممکن نیست.
کتانباف ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نقطه بحرانی و آبگیر اهواز در چهار منطقه شناسایی شده تا در سال جاری مشکل آب‌های سطحی آن‌ها حل شود که در حال حاضر عملیات اجرایی انجام شده یا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه‌ای در مورد دفع آب‌های سطحی ندارد، گفت: حل این مشکل وظیفه شرکت‌های آب و فاضلاب است و این شرکت‌ها مبالغ قابل توجهی بابت حق دفع فاضلاب از شهروندان اخذ می‌کنند.
به گفته وی، بسیاری از مدیران شهرداری مخالف هزینه کردن شهرداری در زمینه دفع آب‌های سطحی بودند، اما تلاش کردیم که با اختصاص اعتبار کم مشکل یک محله که سال‌ها دچار آبگرفتگی است، برطرف شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری از ۴۰۰ میلیون تومانی که برای لایروبی فاضلاب متعهد شده ۱۰۰ میلیون تومان را تا کنون تامین کرده و مابقی این مبلغ را نیز وظیفه دارد تامین کند چراکه رفاه شهروندان به آن وابسته است.
 
*تشکیل کارگروه‌های هشت‌گانه
شهردار اهواز از تشکیل هشت کارگروه در شهرداری به منظور اداره بهتر شهر خبر داد و گفت: خروجی و عملکرد این کارگروه‌ها که شامل کارگروه‌های منابع انسانی، درآمد، ترافیک، اجرایی (فنی عمرانی فضای سبز)، شهرسازی، بافت فرسوده، اجتماعی و مشارکت‌ها هستند به زودی به اطلاع عموم می‌رسد.
وی اظهار داشت: در بخش منابع انسانی هدف چابک‌سازی، کیفی‌سازی و کوچک‌سازی بدنه شهرداری است که در این راستا نیروی مازاد از طریق برون سپاری امور و بدون بیکاری این افراد کاهش می‌یابد.
به گفته وی، شهرداری در حال حاضر با مشکل نیروی مازاد روبه روست و ترکیب سن، سطح سواد و تجربه این افراد نامتناسب است.
کتانباف همچنین گفت: با فعال شدن کارگروه درآمد شهرداری اهواز، در تیر ماه ۱۸ درصد، در مرداد ماه ۳۴ درصد و در شهریور ماه ۳۸ درصد افزایش درآمد داشت و امید است بودجه پیش‌بینی شده ۶۱۹ میلیارد تومان از این طریق تامین شود.
وی با بیان اینکه شورای عالی ترافیک، شورای ترافیک و کمیته ترافیک به عنوان زیر مجموعه‌های کارگروه ترافیک فعال شده‌اند، افزود: در کمیته اجرایی فضای سبز امسال اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پروژه‌های موردنیاز مصوب شده است.
کتانباف تامین ۳۰ درصد بودجه شهرداری را از بخش شهرسازی عنوان کرد و گفت: به همین منظور کارگروه شهرسازی تشکیل شده و در این راستا لوایحی را برای تشویق و تخفیف به ساکنان بافت‌های فرسوده در صحن قائم مقامی شورا طرح می‌کند.
وی ترغیب سرمایه‌گذاران بومی، خارج از استان و خارجی را از وظایف کارگروه مشارکت‌ها اعلام کرد.
 
* راه‌اندازی رادیو شهر
شهردار اهواز همچنین از راه اندازی رادیو شهر تا ماه آینده در اهواز خبر داد.
وی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی شهرداری اهواز گفت: رادیو شهر از آبان ماه پنج روز در هفته کار اطلاع رسانی و آموزش شهروندی را انجام می‌دهد.
کتانباف خاطرنشان کرد: به منظور نهادینه کردن آموزش‌های شهروندی، اجرای برنامه در سیما نیز پیش‌بینی شده که بافت فرسوده، شهرسازی، امور اجتماعی و ترافیک از این طریق آگاهی‌رسانی می‌شود.
وی همچنین ساحل سازی ۲۰ هکتار از شرق کارون و تکمیل پارک ۴۲ هکتاری در ساحل غربی کارون را از دیگر برنامه‌های امسال عنوان کرد و اظهار داشت: بهبود خدمات شهری در بخش جمع‌آوری زباله و رفت و روب همچنین پرداختن به مسائل فرهنگی اجتماعی از دیگر برنامه‌ها در سال جاری است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول