اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز آغاز شد؛

ثبت‌نام اینترنتی ادواری سنجش مهارت در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گیلان از آغاز ثبت‌نام اینترنتی نخستین آزمون ادواری سنجش مهارت همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: این ثبت‌نام از امروز آغاز شده و تا 20 مهر ماه جاری ادامه دارد.

ثبت‌نام اینترنتی ادواری سنجش مهارت در گیلان
رسول شمشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز ثبت‌نام اینترنتی ادواری سنجش مهارت اظهار داشت: در راستای برنامه‌های عملیاتی سال جهاد اقتصادی، برای نخستین بار آزمون‌های ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت هماهنگ و سراسری در کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از امروز 10 مهر نخستین مرحله اجرای طرح مذکور آغاز می‌شود، افزود: نخستین مرحله از این آزمون در 23 حرفه به صورت همسان کشوری و 59 حرفه همسان استانی در 20 آبان امسال همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گیلان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در این آزمون بیش از ۴ هزار نفر در سطح 20 مرکز ٱموزش فنی‌ و حرفه‌ای گیلان شرکت کنند.
این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت تصریح کرد: این آزمون با هدف اطلاع‌رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی ‌و حرفه‌ای افراد برگزار می‌شود.
شمشادی بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت‌رسانی به مخاطبان را از دیگر اهداف برگزاری آزمون مذکور ذکر کرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری آزمون ادواری هماهنگ در حدود 350 حرفه در 20 حوزه امتحانی استان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای ثبت‌نام این آزمون‌ها، دفترچه آزمون واحد طراحی شده و متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای دولتی می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://advari.irantvto.ir در حرفه مورد نظر ثبت‌نام کنند.
این مسئول، آرایش و پیرایش زنانه، تراشکاری درجه دو، نازک‌کاری، برق‌کار صنعتی، تعمیرکار خودرو و لوله‌کش، نصاب، برنامه نویس، حسابداری مقدماتی عمومی، صنعتی، جوشکاری، پرورش قارچ صنعتی، تعمیرکار آب‌سردکن و تلفن همراه، آشپز درجه دو و... را از جمله حرفه‌هایی عنوان کرد که متقاضیان می‌توانند در آنها ثبت‌نام کنند.
وی با اشاره به اینکه آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است، گفت: متقاضیان باید پس از ثبت نام در آزمون بر اساس جدول شماره یک، دفترچه ثبت نامی آزمون با درج کد رهگیری و کد ملی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
شمشادی با بیان اینکه متقاضیان باید پس از آزمون کتبی و کسب نمره  قبولی طبق برنامه زمان‌بندی مراجعه کنند، تصریح کرد: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است.
وی شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت را کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طریق فرمول عنوان کرد و با اشاره به اعلام نتایج این آزمون عنوان کرد: نتابج این آزمون‌ها حداکثر سه روز  پس از برگزاری از طریق سایت مذکور و دیگر سامانه‌های اطلاع‌رسانی اعلام می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی ‌وحرفه‌ای گیلان اذعان داشت: گواهینامه مهارت قبول شدگان نیز پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی توسط مرکز تشکیل پرونده تحویل متقاضی می‌شود.
این مسئول مرحله دوم ثبت نام اینترنتی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت را از اول تا 10 دی امسال و آزمون این مرحله را در تاریخ 14 بهمن ماه سال جاری عنوان کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول