اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی شش ماه نخست سال جاری؛

7200 اصفهانی گواهینامه مهارت بین‌المللی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: طی شش ماه نخست سال جاری 7 هزار و 200 نفر از اصفهانی‌ها موفق به دریافت گواهینامه مهارت با کد بین‌المللی شده‌اند.

7200 اصفهانی گواهینامه مهارت بین‌المللی دریافت کردند
کریم دلاویز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مهم‌ترین اهداف نظام جامع ملی مهارت و فناوری اظهار داشت: در این نظام دوره‌های مهارتی با توجه به نیاز‌های موجود در جامعه به کارآموزان ارائه می‌شود.
وی به ضرورت توجه مسئولان و متولیان اجرای دوره‌های مهارتی به این موضوع اشاره کرد و افزود: در این نظام مسئولان باید به سه اصل آموزش، تعیین صلاحیت و شغل توجه کنند و افراد با توجه به در نظر گرفتن این اصول آموزش داده شوند.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به متحول شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اصفهان تصریح کرد: در سال جاری تمام این آموزش‌ها هدفمند شده‌اند و 30 درصد از دوره‌های مهارتی در این مراکز با توجه به نیاز‌های موجود در جامعه به کارآموزان ارائه می‌شود.
وی به فعال بودن 53 مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تمام این مراکز با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به کارآموزان در راستای توانمند‌سازی آنها در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند.
دلاویز با اشاره به تعداد مهارت‌دیدگان فنی و حرفه‌ای اصفهان در سال جاری تاکید کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری هفت هزار و دویست نفر از اصفهانی‌ها موفق به دریافت گواهینامه مهارت با کد بین‌المللی شده‌اند.
وی به اهمیت دوره‌های مهارتی در راستای اشتغال افراد در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون دوره‌های مهارتی این اداره منجر به اشتغال بیش از 16 درصد از آموزش‌دیدگان مراکز فنی و حرفه‌ای استان شده است.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در مراکز فنی و حرفه‌ای اصفهان در راستای آموزش کارآموزان اضافه کرد: این بررسی‌ها در 40 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان انجام شده و بیشتر مهارت‌آموختگان به شهرستان اصفهان اختصاص دارند.
وی گفت: برق صنعتی، برق ساختمان، درود‌گری، خیاطی، پرورش قارچ خوراکی، کیک و شیرینی‌پزی، مکانیک و تراشکاری از رشته‌هایی بوده که منجر به اشتغال مهارت‌آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای استان شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول