اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

گواهینامه مهارت 18000 چهارمحال و بختیاری ارزشیابی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در شش ماه نخست سال‌ جاری گواهینامه مهارت حدود 18 هزار نفر توسط اداره سنجش این اداره کل ارزشیابی مهارت فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

گواهینامه مهارت 18000 چهارمحال و بختیاری ارزشیابی شد
نورالله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در مدت شش ماه نخست امسال افزون بر 18 هزار و 481 مورد آزمون مهارت در تمامی شهرستان‌ها و شهرهای این استان در دو مرحله کتبی و عملی برگزار شد.
وی با بیان اینکه از این تعداد متقاضی 11 هزار و 167 نفر زن و 7 هزار و 314 نفر مرد بوده‌اند، گفت: این آزمون‌ها برای متقاضیان صنعت ساختمان، قالی‌بافی، مراکز ثابت و سیار آموزشی، آموزشگاه‌های آزاد، زندان، پادگان، صنایع، اصناف و سایر متقاضیان برگزار شده است.
سعیدی افزود: در حال حاضر ثبت‌نام آزمون‌های فنی و حرفه‌ای از طریق دفاتر پستی سراسر استان انجام می‌گیرد و نتایج نیز از همین طریق به متقاضیان اعلام می‎شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری مشکل بیکاری جوانان را مهم‌ترین مشکل امروز کشور دانست و گفت: به اعتقاد کارشناسان و متخصصان، در شرایط فعلی کشور، بهترین روش ایجاد اشتغال و حل مسئله بیکاری، توسعه و گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه است.
وی یکی از علل اصلی رشد نرخ بیکاری در کشور را توسعه‌ نیافتگی فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه دانست و گفت: اینکه مردم و حتی تحصیلکرده‌ها و فرزندان خانواده‌های متمول هم دنبال این هستند که از طریق بخش دولتی کسب و کاری برای خود ایجاد کنند، معضل بزرگی است.
سعیدی تأکید کرد: بیکاری جوانان نه تنها ضرر و زیان‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی برای جامعه ما ایجاد کرده، بلکه ضربات سنگین فرهنگی و اخلاقی به جامعه وارد کرده است.
وی ادامه داد: به گفته جامعه شناسان و کارشناسان یکی از علل اصلی رشد بزهکاری در جوانان امروز جامعه، بیکاری است، بنابراین باید برای این مشکل اساسی کشور چاره اندیشی شود و از راه‌های درست و مناسب آن را حل کرد، و هرچه زودتر برای جوانان ایجاد اشتغال کرد.
سعیدی خاطرنشان کرد: امروزه نقش آموزش و مهارت در تمامی مشاغل بر هیچکس پوشیده نیست و باید سعی شود تا جوانان را برای اشتغال پایدار و کارآمد به سمت کسب مهارت سوق دهیم.
وی با تأکید بر اینکه کاری که برمبنای علم و مهارت باشد یک کار ماندگار و خوب تلقی می‌شود، گفت: جوانان و افراد جویایی کار برای اشتغال و کارآفرینی می‌توانند با کسب مهارت‌های لازم اشتغال‌های خوبی را ایجاد کنند.
سعیدی افزود: کاری که توام با علم و مهارت باشد، کیفیت و بهره‌وری بالا را رقم می‌زند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول