اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ خبر داد:

ثبت‌نام سه برابری زنجانی‌ها در مسابقات ملی مهارت

خبرگزاری فارس: مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ از ثبت‌نام سه برابری علاقه‌مندان زنجانی در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد.

ثبت‌نام سه برابری زنجانی‌ها در مسابقات ملی مهارت
یدالله جماعتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: پنج نفر از استان زنجان در حال حاضر در مسابقات مهارت جهانی در لندن حضور دارند.
وی با بیان اینکه سه نفر به عنوان کارشناس داوری در مسابقات جهانی مهارت در لندن حضور دارند، افزود: امید کرمی به‌عنوان برگزیده کشور در مسابقه کنترل صنعتی و مجتبی کریمی به عنوان نماینده استان در رشته رباتیک حضور دارند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ یادآور شد: از تیم دوازده نفر جمهوری اسلامی در مسابقات مهارت لندن پنج نفر از استان زنجان اعزام شده‌اند که در حال حاضر مسابقات آنان در حال برگزاری است و تا دو روز دیگر برندگان این مسابقات اعلام می‌شوند.
وی با بیان اینکه امید زیادی برای کسب نتایج مطلوب در مسابقات جهانی داریم، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان در زمینه رباتیک و کنترل صنعتی مقام‌های مطلوبی در این دوره از مسابقات به دست می‌آید.
جماعتی با اشاره به حضور پر رنگ استان در یازدهمین دوره مسابقات مهارت کشور خاطرنشان کرد:  10 مدال رنگارنگ و دو دیپلم افتخار از دستاوردهای این دوره برای استان زنجان بود.
وی از ثبت‌نام سه برابری علاقه‌مندان در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان خبر داد و یادآور شد: در سال جاری در این نوع مسابقات یک‌هزار و 181 نفر شرکت کردند که 503 نفر در مرحله استانی پذیرفته شده و 22 نفر از جوانان ماهر در اردوی آمادگی برای مسابقات ملی مهارت کشور حضور دارند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ تصریح کرد: هفته نخست آذرماه سال جاری مسابقات ملی مهارت در تهران و کرج برگزار می‌شود که امیدواریم انتخاب شدگان استان زنجان در این دوره نیز مدال‌های رنگارنگی کسب کنند.
وی با بیان اینکه انتخاب شدگان دوازدهمین دوره مهارت به کشور آلمان برای حضور در مسابقات جهانی اعزام می‌شوند، بیان کرد: اعضای تیم زنجان از آمادگی کامل برای حضور در این مسابقات برخوردارهستند.
جماعتی یادآور شد: مرحله شهرستانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در اردیبهشت‌ماه و مرحله استانی آن در مردادماه سال جاری برگزار شد و پذیرفته شدگان به مرحله کشوری که آذر‌ماه سال جاری برگزار می‌شود راه یافته‌اند.
وی از همکاری مطلوب اداره کل فنی و حرفه‌ای برای برگزاری مسابقات ملی مهارت تقدیر کرد و افزود: افرادی که در مسابقات ملی مهارت مقام‌ کسب می‌کنند به عنوان نخبه معرفی شده و از مزایای بنیاد نخبگان استفاده می‌کنند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ ادامه داد: استان زنجان از ظرفیت‌های لازم برای حضور در مسابقات مختلف برخوردار است که از 22 نفر شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات انتظار مدال‌های رنگارنگ را داریم.
وی با اشاره به حمایت‌های استاندار زنجان از مسابقات ملی مهارت یادآور شد: زمینه‌سازی مناسبی برای حضور علاقه‌مندان در مسابقات ملی مهارت در استان وجود دارد.
جماعتی از مسئولان خواست تا برگزاری مسابقات ملی مهارت را حمایت کنند تا استعدادهای پنهان جوانان بیشتر شکوفا شده و از خدمات دولت بیشتر استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ناصر حیدری، علی افشار و محمدعلی قنبری‌یکتا به‌عنوان داور در مسابقات جهانی مهارت در لندن حضور دارند، بیان کرد: این داوران به ترتیب در رشته‌های شبکه و سخت ‌افزار، کنترل صنعتی و رباتیک در این دوره از مسابقات داوری می‌کنند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان ادامه داد: امید کرمی با کسب مدال طلای کشوری در رشته رباتیک به‌عنوان نفر برتر موفق کسب رتبه برتر کشوری در این دوره از مسابقات شد و در چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی مهارت لندن به همراه مجتبی کریمی حضور دارد.
وی با بیان اینکه این دو نفر به‌عنوان برترین‌های دوره یازدهم المپیاد علمی مهارت به کشور انگلیس راه یافته‌اند، افزود: امید زیادی به کسب مدال در این دوره از مسابقات داریم.
جماعتی یادآور شد: منتخبان مسابقات استانی با کسب 75 امتیاز از 100 امتیاز در نظر گرفته شده برای این مسابقات، به مسابقات کشوری راه می‌یابند.
وی کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت، شناساندن اهمیت آموزش‌های مهارت فنی و توسعه اقتصادی به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، شناسایی و معرفی نخبگان به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و شناسایی کمبودهای آموزشی مهارت را از اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد.
مسئول برگزاری المپیاد علمی مهارت زنجان ادامه داد: ارتقای سطح آموزش مهارت در کشور، ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های کشور تا سطح مهارت جهانی، شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها را از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه این المپیاد در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مسابقات شهرستانی به‌صورت داخلی و مسابقات استانی به صورت پروژه عملی با ایجاد شرایط مساوی برگزار می‌شود.
جماعتی با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری استقبال از این المپیاد افزایش چشمگیری یابد، تصریح کرد: با جذب جوانان با استعداد و استفاده از اساتید مجرب در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان تلاش می‌شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول