اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد:

آموزش 12 هزار بیکار از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال بیش از 12 هزار نفر از افراد جویای کار از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

آموزش 12 هزار بیکار از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز حبیبی صبح امروز در جلسه مدیران آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: این افراد بیشتر در رشته‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشتند تا با مهارت بیشتر در این حوزه‌ها وارد کار و درآمدزایی شوند.
وی هدف این سازمان را مهارت‌آموزی افراد فاقد مهارت در رشته‌های و ترم‌های مختلف اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون در بیش از 300 رشته در مراکز فنی و حرفه‌ای به علاقمندان و افراد جویای کار آموزش‌های مورد نیاز را ارائه می‌کنیم که بیشتر آنها  در حوزه خدمات، صنعت و سپس کشاورزی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه اکثر بیکاران فاقد هرگونه مهارت‌فنی هستند، ابراز داشت: متاسفانه بر این جمعیت همه ساله تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت افزوده می‌شود و ما تلاش می‌کنیم با تقویت و راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای جهاد دانشگاه‌ها پیش از فارغ‌التحصیلی دانشجویان را از مهارت‌های مورد نیاز بهره‌‌مند کنیم.
وی تبدیل افراد فاقد مهارت به افراد توانمند و فنی را مهم‌ترین رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: در رسیدن به این هدف که باید افراد جامعه و شاغلان مهارت مورد علاقه خود را به صورت اصولی و علمی یاد بگیرند به یک ظرفیت‌سازی و توانمندی در سال‌های اخیر دست زدیم و به بخشی از اهداف خود رسیده‌ایم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان داشت: به غیر از این اهداف برنامه‌های دیگری را نیز از قبیل آموزش شاغلان صنایع یا دانش‌آموزان شاخه کار و دانش آموزش و پرورش و اجرای دوره‌های آموزشی با عقد تفاهم‌نامه برای نهادها و موسسات دولتی را دنبال می‌کنیم که دارای اهمیت و ارزش خاصی هستند.
حبیبی اضافه کرد: از بیش از 3 میلیون نفر ساعت آموزش ارائه شده در سال جاری بخشی از آنها در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای و بخش دیگر در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی آموزش‌های مورد نیاز را گذرانده‌اند.
این مسئول از استقرار پایگاه‌های مهارت‌آموزی در مناطق روستایی، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و زندان‌ها و ندامت‌گاه‌ها خبر داد و افزود: ما آمادگی داریم بخشی از آموزش‌ها و برگزاری دوره‌های خود را از طریق واگذاری مدیریت به پایگاه‌های آموزشی مراکز به بخش خصوصی واگذار کنیم که در این زمینه تاکنون تفاهم‌نامه‌های خوبی نیز با بخش خصوصی امضا شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان داشت: در این گستردگی تقاضا برای فراگیری مهارت، لازم است بخش خصوصی دست ما را بگیرد و ما قادر باشیم به تمام خواسته‌ها و مطالبه متقاضیان پاسخ دهیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول