اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

انتقال شبانه شرکت توزیع برق مازندران و سکوت مسئولان

خبرگزاری فارس: اداره توزیع برق غرب استان مازندران بدون داشتن مجوز از مراجع قانونی که باید از سوی نماینده عالی دولت در استان و شهرستان صادر شود، شبانه نسبت به انتقال اداره از چالوس به نوشهر اقدام کرد.

انتقال شبانه شرکت توزیع برق مازندران و سکوت مسئولان
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، این انتقال که بنا به دستور مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب استان انجام گرفت به صورت مخفیانه و خارج از ساعت اداری اتفاق افتاد که خود سوال‌های فراوانی را در ذهن ایجاد می‌کند.
شرکت توزیع برق غرب استان حدود 13 سالی است که در چالوس مستقر است و بعد از گذشت این مدت در حالی نقل مکان می‌کند که نماینده عالی دولت در شهرستان نیز از این جابجایی بی‌خبر است.
25 مهر سال 89 در سفر شهرستانی، استاندار مازندران به چالوس حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی امام جمعه چالوس در خطبه دوم خطاب به استاندار گفت: مردم از انتقال اداره توزیع برق غرب استان به نوشهر معترض بوده و این حرکت را نادرست خواند اما بعد از گذشت 255 روز این اداره انتقال می‌یابد و در این مدت هیچ اقدامی از سوی استاندار انجام نمی‌گیرد و مدیر توزیع برق غرب استان با اجازه خودش دستور چنین انتقالی را صادر می‌کند.
صحبت امام جمعه چالوس در واقع بیان ارایه نظر مردم بود که به گوش مسئولان رساند که م هیچ مسئولی تاکنون که 255 روز می‌گذرد پاسخ نداده است و این اداره به راحتی از این شهرستان به شهرستان دیگر انتقال داده می‌شود.
نکته قابل تامل این است که ساختمان اداره توزیع برق غرب استان با اعتبار و بودجه ساختمان بازار برق ساخته شد و میلیاردها تومان هزینه شد که به‌عنوان یک پروژه عمرانی خدماتی به بهره‌برداری برسد اما  امروز به ‌عنوان ساختمان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بر اساس قانون انتقال یک اداره از شهری به شهر دیگر باید با دستور نماینده عالی دولت در استان باشد حال با توجه به اینکه هیچ نامه‌ای صادر نشده به نظر می‌رسد تخلف مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب استان آشکار است.
فرماندار چالوس نیز چند روز بعد از سخنرانی امام جمعه شهرستان در مورد انتقال اداره توزیع برق چالوس به نوشهر در نامه‌ای به مدیر اداره توزیع برق غرب استان بیان داشت که با توجه به اعتراض مردم نسبت به این اقدام و جلوگیری از بروز هرگونه اتفاق تدبیری اندیشیده شود.
با مرور بر این موضوع که از یک سال گذشته بارها و بارها به مدیر توزیع برق استان مبنی بر انتقال اداره از چالوس به نوشهر تذکر داده شده بود و همچنین در جلسه‌ای نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر چالوس اعتراض خود و مردم را به مدیر توزیع برق غرب استان انتقال دادند اما ایشان به صورت عمومی هیچگونه پاسخی ارایه نداده و چنین اقدامی را انجام داده است.
حال امروز پاسخگوی این جفا و ظلمی که در پی پافشاری مدیر توزیع برق غرب استان انجام شد چه کسی خواهد بود معلوم نیست.
نماینده عالی دولت در شهرستان نیز باید پاسخگو باشد چرا وقتی انتقال اداره‌ای شبانه از شهرستان انجام می‌گیرد که مجوز ندارد چرا با مدیر خاطی برخورد نمی‌شود.
واقعا اگر هر مدیر اداره و دستگاهی بخواهد شخصا تصمیم بگیرد شبانه نسبت به انتقال اداره خود از شهری به شهر دیگر اقدام کند چه اتفاقی می‌افتد و پاسخگوی مردم چه کسی خواهد بود.
هنوز یادمان نرفته که وقتی اختلاس بانکی صورت گرفت همه گفتند کسی مجوز نداده بود و همه بی‌اطلاع بودند حال انتقال این اداره نیز یادآور آن خاطره تلخ است و این موضوع را نیز کسی مجوز نداده است....
آقای استاندار شما که بارها نسبت به هزینه بیت‌المال و برخورد صادقانه با مردم تاکید دارید چطور پروژه عمرانی که برای ساختمان بازار برق غرب استان کلنگ‌زنی می‌شود و امروز استفاده اداری از آن می‌شود پاسخی ندارید، چطور جوابی برای مردم چالوس که چرا این اداره از این شهر انتقال یافت ندارید.
مردم چالوس از مسئولان استانی و حتی کشور پاسخ می‌خواهند چرا بعد از 13 سال این اداره از این شهر به شهر دیگری انتقال می‌یابد و بر اساس کدام منطق و کدام مجوز.
مردم چالوس از مسئولان انتظار دارند وقتی شعار برخورد با متخلفان را عنوان می‌کند چرا امروز با مدیر اداره توزیع برق غرب استان که بدون مجوز و شبانه نسبت به انتقال اداره توزیع برق از چالوس به نوشهر اقدام کرد هیچ برخوردی نمی‌شود.
نمایندگان مردم در شورای شهرستان، شورای اسلامی شهر و بخش مرکزی چالوس نیز این اقدام را نادرست خوانده و خواستار بازگشت اداره توزیع برق غرب استان به چالوس شدند.
رئیس شورای شهرستان چالوس در گفت‌وگو با فارس گفت: اداره توزیع برق غرب استان در چالوس مستقر بوده و انتقال آن از این شهر به شهر دیگر هیچگونه توجیهی ندارد.
جعفر رستمی‌فر ادامه داد: از وزارت نیرو  و مسئولان استانی درخواست داریم این موضوع را رسیدگی و نسبت به بازگشت اداره فوق به چالوس اقدام کنند.
وی تصریح کرد: اقدام مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب استان مبنی بر اینکه شخصا تصمیم به انتقال اداره از یک شهر به شهرستان دیگر گرفت در طول سال‌های بعد از انقلاب بی نظیر بوده است.
رئیس شورای شهرستان چالوس در پایان گفت: از نماینده چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست داریم موضوع را رسیدگی و از وزیر نیرو پاسخ بخواهد.
رئیس شورای شهر چالوس نیز در این مورد گفت: زمانی که به عنوان نماینده مردم در شورای شهر خبر انتقال اداره توزیع برق غرب استان را شنیدیم با مدیر اداره جلسه و اعتراض مردم را به ایشان گفتیم.
محمد اسماعیل نعمت زاده بیان داشت: این اداره سال‌های گذشته در چالوس افتتاح و برنامه این شهرستان ثبت و فعالیت می‌کرد و انتقال آن به شهرستان دیگر سوال‌های زیادی را در ذهن ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: شورای شهر چالوس نسبت به این امر معترض بوده و از وزارت نیرو درخواست داریم در مورد این تصمیم تجدیدنظر کند.
نعمت زاده تصریح کرد: مردم نسبت به اقدام مدیر توزیع برق غرب استان مبنی بر  انتقال اداره فوق مراجعه زیادی دارند و این شورا از طریق استانداری و وزارت نیرو پیگیر موضوع خواهد بود تا حقی از مردم این شهرستان پایمال نشود.
رئیس شورای بخش مرکزی چالوس نیز در این مورد گفت: چطور می‌شود اداره‌ای بعد از سال‌ها حضور در چالوس به شهرستان دیگر منتقل شوند.
نورعلی رادمهر بیان داشت: درخواست ما و همه مردم شهرستان این است این اداره که مدتها بود در این شهرستان مستقر است باید بار دیگر در این شهرستان مستقر شود.
وی ادامه داد: استقرار این اداره در شهرستان چالوس موجب دسترسی بهتر و مطلوب همه شهرستانها به این مرکز بوده و اقدام مدیر توزیع برق غرب استان که بدون مجوز بوده نادرست است.
رئیس شورای بخش مرکزی چالوس تصریح کرد: سکوت مسئولان استانی نیز در این مدت که این اداره منتقل شد پذیرفتنی نیست و این نادیده گرفتن حق طبیعی مردم محسوب می‌شود.
نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس انتقال اداره توزیع برق غرب استان مازندران از چالوس به نوشهر را غیراخلاقی دانست و گفت: وزارت نیرو و مدیر شرکت توزیع برق غرب استان باید پاسخگوی این اقدام دور از انتظار باشند.
انوشیروان محسنی بندپی بیان داشت: امتیاز این اداره مربوط به شهرستان چالوس است و این انتقال موقتی محسوب می‌شود و این اداره باید فعالیت خود را در شهرستان چالوس ادامه دهد.
وی گفت: بعد از شنیدن خبر انتقال اداره سریعا با مدیر توزیع برق غرب استان تماس و به‌عنوان نماینده مردم حرکت وی را مورد تایید قرار ندادم و از وزیر نیرو خواستار پاسخ در مورد این حرکت غیراخلاقی و دور از پذیرش جامعه هستم.
محسنی در پایان گفت: انتقال یک اداره از شهری به شهر دیگر نیازمند سیر مراحل قانونی و اداری است و تصمیم یک مدیر نمی‌تواند تاییدی بر انتقال باشد.
مدیر توزیع برق غرب مازندران قبلا ریاست اداره توزیع نوشهر را بر عهده داشت و شاید این انتقال یادآور این نکته باشد که وی هنوز ارادت ویژه‌ای به شهر قبلی محل خدمت خود داشت.
امید است مسئولان استانی و وزارت نیرو نسبت پاسخی برای نمایندگان مردم چالوس در شورا و مجلس داشته باشند.
================
انتهای پیام/ص10
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول