اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

بی‌خیال آدم‌ها به داد تیرهای برق بی‌جان برسید!‌

خبرگزاری فارس: شاید این تیر‌های فلک زده با زبان بی‌زبانی از هر رهگذری درخواست کنند که فکری به حالا آنها بکنند و دست آنها را گرفته و به خارج از خیابان ببرند تا باقی عمر خود را بدون ترس سپری کنند...

بی‌خیال آدم‌ها به داد تیرهای برق بی‌جان برسید!‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیا تا به حال فکر کرده‌اید، وقتی در وسط یک خیابان پر رفت و آمد تیرهای متعدد برق رویده باشد و شبی، ‌نیمه شبی ماشین یا موتوری با یکی از این تیرها برخورد کند چه بلایی سر آن راننده بخت برگشته می‌آید؟
شاید خیلی از ما به این موضوع فکر نکرده باشیم اما از چند روز پیش وقتی در یکی از خیابان‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران که شب‌های چهارشنبه بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است دیدم تیر‌های برقی که معلوم نیست کی کاشته شده‌اند در وسط خیابان سر به فلک کشیده‌اند ذهنم خیلی مشغول شده است.
این خیابان که این روزها شهرداری برای رفاه حال شهروندان در حال آسفالت آن نیز هست، خیابان «انسجام» است، ‌خیابانی که مردم بخشی از شهر برای رفتن به مسجد جمکران از آن استفاده می‌کنند.
اینکه چگونه این تیرها وسط خیابان روییده‌اند و آیا تا به حال مسؤلان دستگاه‌ها به این موضوع توجه کرده‌اند‌، برایم جای سؤال است، زیرا مطمئن هستم که این مسؤلان محترم حتما این خیابان را دیده‌اند که آسفالت آن را در دستور کار قرار داده‌اند.
جالب اینکه در جریان آسفالت این خیابان یکی از تیر‌های برق بدبخت برگشته که از نوع سیمانی نیز است با یکی از ماشین‌آلات شهرداری تصادف کرده و دچار مصدومیت شدید شده و جای خود را با یک تیر نو عوض کرده است، البته در همان جای قبل در میان خیابان...
حال که مسؤلان به فکر سلامت مردم و رانندگان نیستند حداقل نگران این تیرهای بیچاره باشند، که هر روز باید استرس فراوانی را متحمل شوند تا یک ماشین با سرعت بالا از کنار آنها عبور کند و آنها بتوانند نفس راحتی بکشند.
شاید این تیر‌های فلک زده با زبان بی‌زبانی از هر رهگذری درخواست کنند که فکری به حالا آنها کنند و دست آنها را گرفته و به خارج از خیابان ببرند تا باقی عمر خود را بدون ترس سپری کنند، اما ما آدم‌ها که گوش شنیدن خیلی از حرف‌های حق را نداریم چگونه می‌توانیم حرف چند تیر بی‌روح و بی‌جان را بشنویم.
تیرهایی که می‌شد قبل از آسفالت این خیابان با هماهنگی بین شهرداری و شرکت برق جا به‌جا شوند و این کار را برای زمانی نگذارند که دیگر کار از کار گذشته و خانواده‌ای به خاطر این سهل‌انگاری لباس عزا بر تن کرده‌اند.
البته با حوادث ناگوار متعددی که در محور تازه راه‌اندازی شده قم – گرمسار رخ داده و هنوز فکری اساسی برای جلوگیری از وقوع این حوادث نشده است بعید می‌دانم تا وقوع حادثه‌ دلخراش مشابهی، کسی قصد جا‌به‌جایی تیر‌های برقی که در وسط خیابان انسجام با ترس و لرز جا خوش کرده‌اند را داشته باشد...
 
===============
یادداشت: مهدی جعفری
===============
انتهای پیام؛/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول