اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی ساختمان مازندران:

شهرداری‌ها پایان‌کار را بدون تایید مهندس برق صادر نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: شهرداری‌ها پایان‌کار را بدون تایید مهندس برق صادر نکنند.

شهرداری‌ها پایان‌کار را بدون تایید مهندس برق صادر نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حسین مرادی صبح امروز در حاشیه ششمین همایش ملی مهندسان برق در محمودآباد در جمع خبرنگاران جدی نگرفتن وضعیت تاسیسات الکتریکی در ساختمان‌ها را از مهم‌ترین چالش‌های  مهندسان برق اعلام کرد.
وی ابراز داشت: به لحاظ رعایت مسائل ایمنی و هم به لحاظ مسائل اقتصادی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید نگاه‌ها به تاسیسات الکتریکی در ساختمان‌ها تغییر یابد.
رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی ساختمان مازندران ادامه داد: از مالکان انتظار می‌رود که به مسئله برق در ساختمان‌ها توجه داشته باشند و هم از مراجع صدور پروانه و پایان کار به وی‍ژه شهرداری‌ها درخواست می‌شود که بدون در نظر گرفتن الزام‌های فنی و قانونی بخش برق ساختمان نسبت به صدور پایان کار اقدام نکنند.
مرادی به انعقاد تفاهمنامه میان وزارت مسکن، وزارت نیرو و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اشاره کرد و گفت: عدم ارائه انشعاب از سوی شرکت‌های توزیع برق بدون تاییدیه نظام مهندسی محوری این تفاهمنامه است که با اجرایی شدن آن شاهد بهبود در سطح ساخت و سازهای در بخش الکتریکی خواهیم بود.
به گفته وی، در این تفاهم‌نامه به وضعیت و نحوه و مسئولیت بازرسی تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ها نیز توجه شده است.
رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به اینکه اعضای هفت نفره هیئت رئیسه گروه توسط مهندسان برق استان انتخاب می‌شوند، گفت: پیگیری مسائل صنعتی، ارتقای سطح دانش فنی مهندسان برق و افزایش سطح فنی در ساخت و ساز تاسیسات الکتریکی از وظایف این گروه تخصصی است.
وی برگزاری سمینارها و همایش‌های علمی و تخصصی را از برنامه‌های این گروه در طول هر سال اعلام کرد و ابراز داشت: این همایش‌ها و سمینارهای علمی برای آشنایی مهندسان برق با جدیدترین تکنولو‍ژی و فناوری‌ها در حوزه برق ساختمان است.
رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی ساختمان مازندران ششمین همایش ملی مهندسان برق را یکی از همایش‌های ادواری اعلام کرد که بر اساس مصوبه سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی کشور از این پس به صورت ملی برگزار می‌شود.
به گفته وی، همایش مهندسان برق تاکنون پنج نوبت در مازندران به صورت استانی هر ساله برگزار شده است.
رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی ساختمان مازندران به حضور حدود 700 مهندس و اساتید دانشگاه‌ها در این همایش دو روزه اشاره کرد و متذکر شد: 200 مقاله به این همایش ارسال شده که 40 عنوان آن در قالب کتاب مجموعه مقالات منتشر شده است.
مرادی سطح علمی و فنی مقالات ارائه شده در این همایش را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: مقالات ارائه شده در این همایش کاملا کاربردی در برق ساختمان بوده و قابل استفاده برای مهندسان برق در بخش طراحی و نظارت است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول