اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 سال گذشته صورت گرفته است؛

برق رسانی به 80 هزار متقاضی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: در سه سال گذشته به80 هزار متقاضی با اعتباری بالغ بر هزار و 200 میلیارد ریال برق رسانی شده است.

برق رسانی به 80 هزار متقاضی در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیدرضا رضوی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون تعداد مشترکان برق استان بوشهر به 315 هزار مشترک رسیده است.  اظهار کرد: پروژه‌های مهمی در اولویت برنامه کاری این شرکت قرار دارد که اکنون دردست اجراست.
وی به طرح تبدیل ولتاژ 11 به 20 کیلوولت اشاره کرد و گفت: تاکنون 25 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.
رضوی ادامه داد: با توجه به اهمیت این پروژه و مزایایی که برای مشترکین در بر دارد تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش‌بینی می‌شود با اختصاص اعتبارات لازم که 200 میلیارد ریال برآورد می‌شود تا سال‌های آتی به اتمام برسد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: با وجود افزایش 25 هزار مشترک در سال گذشته، پیک بار این استان امسال کمتر از دو درصد رشد داشته و مشترکان برق استان بوشهر نیز همکاری خوبی با این شرکت در زمینه فرهنگ مصرف بهینه برق انجام داده‌اند که امروزه نتیجه آن را می‌توانیم در استمرار برق مطمئن و پایداری شبکه‌های برق و کاهش 50 درصدی خاموشی‌ها مشاهده کنیم.
رضوی درمورد تعرفه‌های برق اظهار کرد: در استان بوشهر تعرفه‌های برق با توجه به شرایط خاص اقلیمی نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است و با توجه به الگویی که در زمینه مصرف برق اعلام شده طبق بررسی‌های انجام شده حدود 95 درصد از مشترکان برق این استان این الگو را رعایت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت توزیع برق استان بوشهر به صورت درآمد هزینه به مشترکان خدمت‌رسانی می‌کند هر‌گونه تاخیر در پرداخت هزینه صورت حساب موجب تاخیر در خدمت‌دهی به سایر مشتریان می‌شود و اجرای طرح‌های صنعت برق را با مشکل مواجه می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در سه سال گذشته 3 هزار و 550 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های مهم توسعه برق در این استان هزینه شده است.
رضوی افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و بهره‌گیری از توانمندی پیمانکاران بخش خصوصی اقدامات مطلوبی برای بهبود وضعیت برق در استان بوشهر انجام شده است که امروز نتیجه آن را در کاهش 50 درصدی خاموشی‌ها نسبت به سال‌های گذشته می‌بینیم.
وی حجم عملیات پروژه‌های انجام شده در سطح استان بوشهر را که به منظور ارتقای سطح رضایتمندی مردم صورت گرفته مثبت ارزیابی و اضافه کرد: در این مدت با صرف اعتباری بالغ بر 3 هزار و 550 میلیارد ریال از منابع داخلی و استانی پروژه‌های مهمی در سطح این استان در بخش توسعه؛ اصلاح و بهینه‌سازی، کاهش تلفات، تبدیل سطح ولتاژ 11به20کیلو ولت و برق‌رسانی به مردم اجرا شده است.
رضوی اظهار کرد: متناسب با فعالیت‌های بخش توسعه، ساماندهی و ظرفیت‌سازی شبکه، فعالیت‌های مطلوبی نیز برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم شریف این استان صورت گرفته است.
وی به فعالیت‌های مهمی همچون راه‌اندازی سامانه پاسخگویی 121، راه‌اندازی 23 دفتر مستقل اتفاقات، برق‌رسانی به همه روستاهای بالای پنج خانواری، برق‌رسانی به هشت روستا با استفاده از انرژی خورشیدی، عرضه یک میلیون شعله لامپ کم مصرف یارانه‌ای به مشترکان، ارتقای خدمات الکترونیک و برون سپاری کامل خدمات مشترکین از طریق دفاتر پیش خوان دولت در این مدت اشاره کرد.
رضوی بیان کرد: در سه سال گذشته حجم پروژه‌ها و فعالیت هایی که در صنعت برق استان بوشهر انجام شده، 35 درصد نسبت به15  سال گذشته رشد داشته است.
رضوی از استقرار سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS و استقرار سیستم مدیریتی MIS و همچنین استقرار سیستم اتوماسیون توزیع خبر داد و گفت: به منظور تسهیل در ایجاد ارتباط و افزایش سرعت خدمت‌رسانی به مشتریان، بستر مخابراتی و ارتباطی در بخش دیسپاچینگ توزیع ارتقا یافت.
وی همچنین به انجام پوشش عایقی تجهیزات شبکه برای افزایش قابلیت اطمینان و پیشگیری از خاموشی‌های ناخواسته در شبکه اشاره کرد و افزود: برای صرفه‌جویی تولید نیروگاهی و پایداری شبکه با اقداماتی که صورت گرفته میزان تلفات شبکه 16 درصد دردو سال گذشته کاهش داشته است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول