اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

فرهنگ شهادت‌طلبی را باید در کشور زنده نگهداریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: الگوگیری از شهدای جمهوری اسلامی امروز در روند بیداری اسلامی مشاهده می‌شود از این رو فرهنگ شهادت‌طلبی را باید در کشور همچنان زنده نگهداریم.

فرهنگ شهادت‌طلبی را باید در کشور زنده نگهداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در جمع متولیان همایش‌های شاهد آذربایجان‌شرقی بر گرامیداشت شهدا تاکید و خواستار ترویج و نشر هرچه بیشتر معارف و فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شد.
امام جمعه تبریز با اشاره به آیات قرآنی گفت: در قرآن کریم دو نوع ایثار منفی و مثبت مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در ایثار منفی فرد با ایثار در زمینه منفی سرمایه‌گذاری می‌کند و موجب خسران در دنیا و آخرت برای خود می‌شود.
آیت‌الله مجتهد شبستری اظهار کرد: ایثار مثبت و سازنده نیز در متون اسلامی مورد توجه قرار گرفته و دارای جایگاهی خاص در اسلام و قرآن است.
امام جمعه تبریز با اشاره به مصادیقی از ایثار در صدر اسلام گفت: مولای متقیان علی (ع) در زمینه ایثار و از خودگذشتگی دارای رتبه‌ای ممتاز و منحصر به فرد در اسلام است.
وی در ادامه با بیان اینکه شهادت بالاترین درجه ایثار در اسلام است، تصریح کرد: ایثار و از خودگذشتگی از جان یک امتیاز ممتاز است که فرد از جان خود در این راستا می‌گذرد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: شهید در هنگام شهادت تمام گناهانش غیر از حق‌الناس آمرزیده می‌شود و این مرتبه بلند برای شهیدان برگزیده شده است.
آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه گرامیداشت شهدا دارای رتبه خاصی است، گفت: باید فرهنگ شهادت‌طلبی را در جامعه زنده نگهداریم تا فرهنگ شهادت دوام پیدا کند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در حالیکه الگوگیری از شهدای جمهوری اسلامی امروز در روند بیداری اسلامی مشاهده می‌شود، ضعف نشر این فرهنگ در کشور تاسف‌انگیز است.

گرامیداشت ایثارگران دفاع مقدس تنها مختص شهدا نباشد

وی در ادامه با بیان اینکه گرامیداشت ایثارگران دفاع مقدس تنها مختص شهدا نباشد، گفت: جانبازان دفاع مقدس که درد و رنج فراوانی را متحمل می‌شوند دارای رتبه بلندی هستند و دیدار اخیر رهبری با جانبازان مصداق این مسئله است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول