اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فریدونکنار:

جوانان نباید با فرهنگ شهادت بیگانه شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فریدونکنار تاکید کرد: جوانان نباید به ‌هیچ ‌وجه با فرهنگ شهادت بیگانه شوند.

جوانان نباید با فرهنگ شهادت بیگانه شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود جلالی شامگاه پنجشنبه در دومین یادواره شهدای اصناف استان مازندران اظهار داشت: شهدا از جمله معدود افرادی هستند که با خلوص نیت و سعی وافی در طریق نصرت دین خدا و احیای سنت نبی مکرم اسلام (ص) قدم برداشتند.
وی خاطرنشان کرد: شهدا در این مسیر با خدای خویش عهد و پیمان بستند تا با تهذیب نفس و رعایت اخلاق اسلامی و عمل به ارزش‌های دینی در زمره ناصران دین و حامیان اسلام باشند و بر این عهد و پیمان تا لحظه نثار جان عزیز خویش وفادار ماندند.
امام جمعه شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه از جمله این جان‌نثاران شهدای عالی مقام اصناف هستند، گفت: این مجاهدان نستوه و عاشق در عرصه نبرد حق علیه کفر و استکبار جهانی، با شروع جنگ تحمیلی اولویت بخشیدن به ارزش‌های دینی و انسانی و ترجیح دادن مصالح دین و عموم مسلمین بر مصالح و منافع فردی را سرلوحه قرار دادند.
به گفته حجت الاسلام جلالی، شهدای اصناف دست از حرفه و کار خویش کشیدند و بازار و تجارت را رها کردند و آگاهانه در خطوط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند تا بدین‌وسیله شعار عاشورائی سرور شهیدان حسین بن علی (ع) بار دیگر در گوش مستکبران جهان طنین افکن کنند.
وی با تاکید بر اینکه شهدا عزت نفس را بر ذلت پذیرش ظلم ترجیح دادند، بیان کرد: آنها برای مبارزه با استکبار جهانی از لذایذ مادی در راه دفاع از اسلام و قرآن و حمایت از ولایت فقیه و استقرار نظام جمهوری اسلامی عاشقانه جام شهادت را سر کشیدند.
جلالی خاطرنشان کرد: امروز که دشمنان قسم خورده اسلام و ایادی مزدور آنها در منطقه با تمام توان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنند تا جوانان ما را از فرهنگ اسلام و شهادت بیگانه کنند و آنها را به ابتذال اخلاقی و بی تفاوتی مبتلا سازند.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا یکی از راه مبارزه با این توطئه است، اذعان داشت: برگزاری یادواره موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود که فرهنگ شهادت به معنای فرهنگ ایثار، شهامت، شجاعت، استکبارستیزی، دفاع از مظلوم، حمایت از اسلام ناب و تبعیت از ولایت فقیه است.
انتهای پیام،/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول