اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار محمودآباد در جشنواره شعر بسیج؛

فرهنگ شهادت جهانی میشود

خبرگزاری فارس: فرماندار محمودآباد گفت: در عرصه جهانی فرهنگ ایثار و شهادت که نشأت گرفته از افکار بلند امام راحل است در کشورهای اسلامی عرب رواج یافت که نمونه بارز آن در کشورهایی همچون مصر، تونس، لیبی و بحرین است.

فرهنگ شهادت جهانی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، جواد واحدی شامگاه دوشنبه که در پنجمین جشنواره استانی شعر بسیج در مجتمع نفت این شهر سخن می‌گفت با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب از انتخاب محمودآباد به عنوان میزبان این جشنواره ابراز خرسندی کرد.
فرماندار محمودآباد از همدلی دستگاه‌های فرهنگی شهرستان درباره کارهای فرهنگی محمودآباد سخن گفت و افزود: با تعامل و همگرایی خوب در تمام عرصه‌ها، فضای کار و تلاش در شهرستان برای خدمت‌رسانی به مردم به ویژه خانواده بزرگوار شهدا فراهم است.
وی خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی که از سوی دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و به ویژه سپاه شهرستان و با حضور و حمایت همه‌جانبه ریاست شورای فرهنگ عمومی که امام جمعه شهرستان مسئولیت آن را دارد به خوبی انجام می‌گیرد.
واحدی ادامه داد: به موازات سیاست‌های این شورا و مصوب کردن برنامه‌های فرهنگی با اقتدار این برنامه‌ها انجام می‌گیرد که این جشنواره بزرگ از جمله همین برنامه‌هاست.
فرماندار محمودآباد درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب ابراز داشت: باید شجاعت، دلیرمردی‌ها و رشادت‌های عرصه دفاع مقدس را تببین کرده و به این نسل‌ها منتقل کنیم که اجرای با شور و حماسه شاعران جوان انقلابی در این جشنواره نشأت گرفته از ترویج همین فرهنگ است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری درباره اقدامات فرهنگی در سطح جامعه تصریح کرد: به سفارش معظم له باید مهندسی فرهنگی در جامعه انجام پذیرد بدین معنا که باید خلاقیت و دقت در مسائل فرهنگی لحاظ شود و امیدواریم در راستای منویات معظم له بتوانیم گام‌های موثری برداریم تا با توجه به ناتوی فرهنگی کشورهای مستکبر دنیا از ترویج فرهنگ بیگانه جلوگیری کنیم و به جای آن فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت را گسترش دهیم.
واحدی با اشاره به بیداری کشورهای عربی و اسلامی اذعان داشت: در عرصه جهانی فرهنگ ایثار و شهادت که نشأت گرفته از افکار بلند امام راحل است در کشورهای اسلامی عرب رواج یافته که نمونه بارز آن در کشورهایی همچون مصر، تونس، لیبی و بحرین است و باید این فرهنگ و بیداری اسلامی را به همه دنیا انتقال دهیم تا زمینه ظهور آخرین یادگار حضرت فاطمه(س) را فراهم کنیم.  
انتهای پیام/ن20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول