اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبرنگاران از شهرک صنعتی شیروان بازدید کردند

خبرگزاری فارس: خبرنگاران خراسان شمالی از چند طرح در شهرک صنعتی شیروان بازدید کردند.

خبرنگاران از شهرک صنعتی شیروان بازدید کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، این خبرنگاران بعد از ظهر امروز از طرح‌های صنعتی بلورآب، بارثاوا و سردخانه شهرک‌های صنعتی شیروان بازدید و در جریان روند فعالیت‌های آن قرار گرفتند.
به گفته مدیرعامل شرکت بلور آب بجنورد، محصولات این شرکت با وجود کمتر از چند ماه از راه‌اندازی، هم اکنون در هشت استان کشور به فروش می‌رود.
صادق علیزاده اظهار داشت: ایجاد نمایندگی‌هایی نیز در سایر استان‌ها از این شرکت تقاضا شده که اکنون در حال بررسی نحوه ایجاد این نمایندگی‌ها هستیم.
این کارآفرین با بیان اینکه این شرکت به عنوان تنها تولیدکننده سوپر جاذب‌های کشاورزی حامل کود با استفاده از فناوری‌های نانو محسوب می‌شود، تصریح کرد: این واحد ظرف 18 ماه احداث و به بهره برداری رسیده است.
وی ظرفیت تولید این مجتمع را 8 تن در روز عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون این کارخانه با دو تن ظرفیت فعالیت کرده که در آینده نزدیک ظرفیت اسمی به طور کامل تحقق خواهد یافت.
علیزاده حرکت به سمت مکانیزه شدن دستگاه‌های این واحد را از برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه قرار است تا این واحد تا سال آینده مکانیزه شود.
وی همچنین پیگیری برای کسب دو استاندارد ایزو را از دیگر برنامه‌های شرکت بلورآب عنوان کرد و افزود: این واحد به کیفیت در تولیدات خود توجه ویژه‌ای داشته است.
مدیرعامل شرکت بلورآب بجنورد که ماه گذشته با رئیس جمهور نیز دیدار داشته از حمایت دولت برای استفاده محصولات نخستین واحد تولید کننده سوپر جاذب‌های کشاورزی حامل کود با استفاده از فناوری‌های نانو توسط وزارت کشاورزی، ابراز خرسندی کرد.
وی حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحد تولیدی را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مراحل طراحی و ساخت خط تولید این واحد با تکیه بر دانش و توانایی‌های بومی انجام شده و فرمولاسیون ماده نیز به ثبت جهانی رسیده است.
معاون شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیز در جریان بازدید خبرنگاران از واحد پدیده صنعتگران بارثاوا اظهار داشت: این شرکت بزرگ‌ترین کارخانه صنایع چوبی شرق کشور محسوب شده و اخیراً به بهره‌برداری رسید.
محمدعلی یوسفی با بیان اینکه این واحد در زمینه تولید، طراحی و تجهیز دکوراسیون داخلی سازمان‌ها، منازل، بانک‌ها و ... فعالیت دارد، افزود: این واحد با صرف اعتبار 60 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی گفت: طرح نهایی این مجموعه در سه شیفت برای 240 نفر ایجاد اشتغال کرده  است و با طرح توسعه در آینده برای 400 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
بازدید از سردخانه 7 هزار تنی شهرک صنعتی شیروان از دیگر طرح‌هایی بود که خبرنگاران در جریان فعالیت‌های این سردخانه قرار گرفتند.
مدیر این سردخانه با اشاره به اینکه برای اجرای این واحد 42 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، افزود: این واحد یکی از بزرگ‌ترین سردخانه‌های شرق کشور محسوب می‌شود.
رضا مطیعی ایجاد این واحد را سبب ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان این منطقه عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از 3 هزار تن انواع محصولات باغی در این سردخانه مربوط به باغداران نگهداری می‌شود.
وی اظهار داشت: در آینده نزدیک نیز محصولات سیب زمینی کشاورزان شیروان که پیش از این فاقد امکانات سردخانه‌ای بوده به این سردخانه انتقال می‌یابد.
در این بازدید خبرنگارانی از خبرگزاری‌های؛ ایرنا، فارس، ایسنا و روزنامه‌های جام جم، ایران و نشریات محلی ارمغان و نسیم شرکت داشتند.
گروه خبرنگاران خراسان شمالی را در این بازدید مدیرعامل و معاونان شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همراهی می‌کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول