اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید لاریجانی از شهرک صنعتی شکوهیه

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی ‌از شهرک صنعتی شکوهیه بازدید و از نزدیک با صنعتگران به گفت‌وگو نشست.

بازدید لاریجانی از شهرک صنعتی شکوهیه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی شامگاه جمعه در شهرک صنعتی شکوهیه ضمن بازدید از برخی از بخش‌های خدماتی و تولیدی، از نزدیک با صنعتگران و فعالان اقتصادی قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار محمد نوپوش، عضو هیئت امنای شهرک صنعتی شکوهیه ضمن بیان برخی از مشکلات تولید در قم اظهار کرد: حدود 900 واحد صنعتی مجوز فعالیت در قم دارند که از این میان 400 واحد با اخذ پروانه کار با ظرفیت میانگین 70 درصد در این شهرک مشغول به کار هستند.
وی در مورد برخی مشکلات این شهرک افزود: هم ‌اکنون ایستگاه آتش‌نشانی این شهرک با سرمایه خصوصی راه‌اندازی شده اما ضروری است که شهرداری قم مدیریت این مرکز را بر عهده گرفته و نسبت به افزایش امنیت تولیدکنندگان اقدام کند و در این زمینه نیز ما آماده واگذاری امکانات موجود به شهرداری هستیم.
نوپوش به لزوم وجود مرکز بهداشتی در شهرک شکوهیه اشاره کرد و گفت: بهداری این شهرک نیز آماده شده که از سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم با مدیریت خود بر این مجموعه نسبت به رفع دغدغه کارگران و دیگر افراد شاغل در این شهرک اقدام کرده و امکاناتی چون پزشک و انجام اموری چون تعویض دفترچه بیمه را در همین مکان راه‌اندازی کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام امور مربوط به نظافت و فضای سبز شهرک شکوهیه بر عهده تولیدکنندگان است، افزود: مشکلاتی نیز در رابطه با کنتورهای برق در این شهرک وجود دارد که امیدواریم شرکت برق قم نسبت به رفع آن همکاری لازم را داشته باشد.
نوپوش خواستار احداث خروجی مناسب از بزرگراه قم - تهران به شهرک شکوهیه شد و اظهار کرد: مشکلاتی در رابطه با اخذ مالیات و نیز تهیه مواد اولیه بر سر راه تولیدکنندگان قم قرار دارد که توجه همه جانبه مسئولان را می‌طلبد.
در ادامه یکی دیگر از تولیدکنندگان با اشاره به وجود مشکلی که در سیستم بانکی کشور به وجود آمده است، گفت: پس از اعلام این مطلب، بانک‌ها پاسخ روشنی به درخواست‌کنندگان اعتبار نمی‌دهند و خرید و فروش ال‌سی متوقف شده است هر چند مشکلاتی نظیر تهیه مواد اولیه نیز بار مضاعفی بر این قضیه است.
بحث مشوق‌های صادراتی نیز از دیگر مسائلی بود که یکی از تولیدکنندگان در این دیدار مطرح کرده و خواستار افزایش اینگونه مشوق‌ها برای جبران خسارت صادرکنندگان شد.
این تولیدکننده گفت: در مسئله صادرات که موجب ارزآوری و افزایش نرخ اشتغال در کشور می‌شود باید به مسئله رقابت توجه ویژه‌ای صورت گیرد اما با افزایش قیمت‌های داخلی و نیز بالارفتن مالیات‌ها و هزینه حمل و نقل، قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی در بازارهای جهانی کاهش می‌یابد.
وی همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات در سیستم تعیین مالیات ابراز کرد: راه‌های خلاف تولید ثروت برای بسیاری افراد باز است اما تولیدکنندگان خواستار افزایش تولید و کسب ثروت از طریق مشروع و عادلانه هستند.
در ادامه یکی از تولیدکنندگان آجرماشینی قم خواستار رعایت استاندارد ملی توسط تمام واحدها در سراسر کشور شد و افزود: یکسان نبودن اندازه آجرهای تولید شده در قم با سایر مناطق کشور موجب کاهش قدرت رقابت برای ما شده و واحدهایی که در قم مشغول به فعالیت هستند را با مشکل مواجه کرده است.
مهدی امینیان، عضو اتحادیه تولیدکنندگان لبنیات قم نیز در این دیدار با اشاره به پرداخت تنها 30 درصد یارانه‌های این بخش در سه ماهه نخست سال جاری گفت: تولیدکنندگان لبنیات در قم بیش از 3 میلیارد تومان بابت یارانه‌های معوقه طلبکار هستند.
وی با انتقاد از تعیین قیمت شیر توسط مسئولان افزود: قیمت خرید و عرضه شیر در قم به صورت ضمنی توسط مسئولان تعیین شده است اما باید توجه کرد که قیمت شیر خام صرفا نمی‌تواند تعیین کننده نهایی قیمت این محصول باشد.
عضو اتحادیه تولیدکنندگان لبنیات قم با بیان اینکه افزایش قیمت بسیاری از نهاده‌های دامی موجب تعطیلی برخی از واحدهای سنتی دامداری شده است اظهار کرد: میزان تولید شیر خام در سال جاری از حدود 400 تن در روز به حدود 130 تن کاهش یافته است و این مسئله موجب شده که تولیدکنندگان محصولات لبنی برای تهیه شیر خام حتی با پول نقد دچار مشکل باشند.
مشکل کمبود برق برای راه‌اندازی دستگاه‌ها و افزایش خطوط تولید از دیگر مشکلاتی بود که برخی از تولیدکنندگان در این دیدار به آن اشاره کرده و خواستار توجه مسئولین استان به این مسئله شدند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول