اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر توسعه صنعتی، صنایع کوچک تقدیر کرد:

اقدامات مناسب برای توسعه بازار پسته در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک گفت: با توجه به اهمیت پسته در کشور، اقدامات مناسبی برای توسعه بازار و حل مشکلات این محصول در حال انجام است.

اقدامات مناسب برای توسعه بازار پسته در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، غلامرضا سلیمانی در بازدید از بزرگ‌ترین خوشه صنعتی کشور در کرمان اظهار داشت: با توجه به اهمیت پسته به عنوان یک محصول استراتژیک و کالای صادراتی غیرنفتی، توسعه فعالیت‌های مرتبط با آن جزو امور بسیار مهم در کشور بوده و حل مشکلات این حوزه در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.
وی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در مأموریت‌های جدید خود سعی بر آن دارد تا در طول زنجیره ارزش گام‌های مثبتی را با توجه به مطالعات شناختی خوشه صنعتی پسته بردارد تا تنگناهای موجود برطرف شود.
سلیمانی تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، کمبود آب، خرده مالکی و زنجیره تأمین مواد اولیه در این صنعت از مشکلات اساسی هستند.
وی بیان کرد: در این ارتباط اقدامات مناسبی از جمله آبیاری قطره‌ای انجام شده و باید با کمک‌های مسئولان ملی و منطقه‌ای نتایج و تجارب منتج شده از این خوشه بین زارعان ترویج شده و به عنوان تجربه‌ای مثبت و عملیاتی در زمینه کشاورزی در تمام کشور مورد استفاده قرار گیرد.
سلیمانی فرآوری را نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های این خوشه ارزیابی کرد و افزود: بخش عمده‌ای از فرآوران این صنعت دارای کارگاه‌های سنتی هستند که در این ارتباط سیاست ما‌، آموزش این افراد و نیز بهینه‌سازی و اصلاح فرآیند است تا بتوانیم محصولی مناسب و رقابتی را تولید و روانه بازار کنیم.
وی همچنین تکنولوژی خندان‌سازی پسته را به عنوان یکی از اهداف مهم در خوشه صنعتی پسته دانست و گفت: با استفاده از تسهیلات نوسازی صنایع در تلاش هستیم تا این تکنولوژی را مورد استفاده قرار داده و این مهم را بین کشاورزان و ذی‌نفعان پسته رواج دهیم.
سلیمانی فرآوری محصولات جانبی پسته در استان کرمان را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تولید انواع شیرینی و محصولات دیگر مشتق شده از پسته، اشتغالزایی بسیاری را به همراه دارد که در این راستا با آموزش افراد مختلف، توسعه بازار و شبکه توزیع را در دستور کار داریم.
مدیر دفتر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک، بسته‌بندی پسته را یکی از استراتژی‌های کلی در حوزه خوشه صنعتی پسته دانست و گفت: هر اندازه پسته با کیفیت بالاتر تولید و صادر شود، اعتبار بیشتری نصیب کشور شده و با بی‌اثر کردن اتهام ناحق رقبا، ارزش افزوده زیادی را نیز به وجود می‌آورد.
سلیمانی توسعه بازار پسته در سطح اروپا و آسیای میانه را مورد تأکید برنامه‌های توسعه خوشه‌ای دانست و گفت: تأکید ما بر این است که بتوانیم از اعتبارات موجود به توسعه بازار کمک کنیم‌ و در این مورد انجمن پسته استان کرمان کمک‌های خوبی به این مهم داشته‌اند که از طرح کریدور آبی می‌توان به عنوان یکی از طرح‌های نوید بخش نام برد.
وی با قدردانی از زحمات همه دست‌اندرکاران توسعه خوشه‌ای در استان کرمان از جمله مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی، معاونت صنایع کوچک و نیز عامل توسعه خوشه صنعتی پسته اظهار داشت: مجموعه این همکاری‌ها موجب شده تا خوشه صنعتی پسته در استان کرمان به عنوان گسترده‌ترین شبکه خوشه‌ای در سطح کشور معرفی و به ذی‌نفعان خدمات‌رسانی کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول