اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی راین خبر داد:

کاهش 45 درصدی برداشت پسته در راین

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی راین گفت: با توجه به تنش محیطی و شیوع آفت‌های فراوان محصول پسته راین حدود 45 درصد در سال جاری کاهش یافت.

کاهش 45 درصدی برداشت پسته در راین
رمضان عطایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برداشت محصول از 2 هزار هکتار باغ پسته در راین در حال انجام است و تا 20 مهر ادامه دارد.
وی با بیان اینکه پسته برداشتی راین از نوع اوحدی، احمد آقایی، اکبری و بادامی است، افزود: میانگین برداشت در هر هکتار یک‌هزار و 200 کیلوگرم است.
عطایی تصریح کرد: به علت شرایط اقلیمی و جغرافیایی راین 90 درصد محصول باغ‌های پسته این منطقه به صورت کال برداشت می‌شود.
وی ابراز داشت: با توجه به تنش محیطی زیاد و شیوع آفت‌های فراوان پیش‌بینی می‌شود، حدود 45 درصد کاهش محصول پسته در راین در سال جاری داشته باشیم.
عطایی همچنین از برداشت محصول از 300 هکتار باغ گردو در راین خبر داد و گفت: برداشت گردو از 15 شهریور آغاز شده و تا 30 مهر ماه ادامه پیدا می‌کند.
وی میانگین برداشت گردو در هکتار را سه تن عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به موقعیت مناسب منطقه محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است.
عطایی ابراز داشت: این امر موجب شده که سازمان تحقیقات کشاورزی برای تعیین ژئوتیپ‌های برتر گردو و معرفی آن به کشاورزان، تعدادی از درختان منطقه را  انتخاب و طرح‌های مطالعاتی را اجرا کند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول