اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول جهاد کشاورزی بادرود خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 240تن پسته خشک در بادرود

خبرگزاری فارس: مسئول جهاد کشاورزی بادرود گفت: پیش‌بینی می‌‍شود240 تن پسته خشک در بادرود برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 240تن پسته خشک در بادرود
احمد علی مختاریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال با توجه به تغذیه مناسب باغات توسط باغداران و راهنمایی و ارشاد کارشناسان باغبانی مرکز جهاد کشاورزی در زمان گرده افشانی و مبارزه با آفت پسیل پسته و محلول‌پاشی از هر هکتار به طور متوسط بالغ بر 5.1 تن پسته خشک برداشت شود.        
وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی برای بهبود و افزایش تولیدات باغی کمک‌های غیر نقدی خود را شامل تعداد ۳۰۰ عدد جعبه و چهار تخته چادر ویژه برداشت پسته برای جلوگیری از شیوع بیماری افلاتوکسین در اختیار باغ‌داران قرار داد.   
مسئول مرکز جهاد کشاورزی بادرود تصریح کرد: مقداری از محصول به صورت نمونه به منظور اندازه‌گیری باقی‌مانده سموم و بررسی بیماری افلاتوکسین تهیه و به آزمایشگاه‌های معتبر و تخصصی ارسال شده است.  
وی افزود: با توجه به سرمازدگی باغات انار و خشکسالی چند ساله اخیر سطح زیر کشت پسته در حال افزایش است به طوری که در چند سال گذشته سطح زیر کشت پسته بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش یافته و به رقم ۲۵۰ هکتار رسیده است.
مختاریان‌پور بیان داشت: با توجه به وجود یک واحد ترمینال ضبط و فرآوری پسته از زمان برداشت محصول تا کیسه‌گیری و حمل به بازار مصرف، زمینه اشتغال فصلی به مدت ۲ ماه را برای تعداد ۲۰۰ نفر فراهم در بادرود فراهم می‌شود.
به گزارش فارس، ارقام کشت شده در منطقه از نوع کله‌قوچی، احمد آقایی، اکبری، بادامی و فندقی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول