اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

برداشت 85 درصد پسته استان تهران در ورامین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: شهرستان ورامین با 4 هزار و 200 هکتار اراضی زیر کشت، 85 درصد کشت پسته استان تهران را تأمین می‌کند.

برداشت 85 درصد پسته استان تهران در ورامین
سید محمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از کشت 85 درصد پسته استان تهران در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: میانگین عملکرد باغات زیر پوشش شهرستان ورامین یک هزار و 300 کیلوگرم پسته خشک در هکتار است.
موسوی افزود: حدود 3 هزار و 200 تن از اراضی سطح زیر کشت شهرستان ورامین به باروری رسیده که این مقدار نسبت به سال گذشته 2 هزار هکتار توسعه داشته است.
وی اظهار داشت: به دلیل خشکی و شوری و همچنین مقاومت بالای اراضی، باغات پسته در این منطقه در حال افزایش است که با حمایت‌های همه جانبه وزارت جهاد کشاورزی بر سرعت و گسترش آن افزوده خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: آبیاری تحت فشار به عنوان یکی از اقدامات بسیار مهم و محوری است که اجرای آن در شهرستان، کشت 85 درصدی پسته استان تهران فراهم آورده است و با توسعه آن و به ویژه با شرایطی که اراضی کویر و بیابان جنوب ورامین دارد، می‌توان تولید پسته را به عنوان محصولی با کیفیت توسعه داد.
وی بیان کرد: شهرستان ورامین می‌تواند با پشتیبانی و حمایت همه جانبه آموزشی، ترویجی و پشتیبانی‌های مالی و حمایت‌های تسهیلاتی به عنوان حداکثر تولید کننده پسته استان در واحد ثبت دست پیدا کند.
کشت پسته در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان تهران 15 درصد بالاتر است که این مسئله تولید مطلوب این محصول در این منطقه را نشان می‌دهد.
رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان ورامین خاطر نشان کرد: شهرستان ورامین بزرگ‌ترین شهرستان از نظر تولیدات کشاورزی در استان تهران است و با عملکردی که در این زمینه داشته به عنوان قطب کشاورزی استان تهران شناخته شده است.
حسین به‌نیا اضافه کرد: میزان کشت گندم در ورامین بالغ بر 10 هزار هکتار  و جو 12 هزار هکتار است که بیشترین سطح کشت رو در استان تهران به خود اختصاص داده است.
وی تشریح کرد: میانگین عملکرد گندم بالای 5 تن و میانگین عملکرد جو 4 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار است که در مقایسه با میانگین کشوری میانگین خوبی است.
این مسئول ادامه داد: حدود 6 هزار هکتار زمین زیر کشت ذرت علوفه‌ای در منطقه وجود دارد که در مقابل شاخص عملکرد کشوری 142.5 تن در هکتار، در دو سال گذشته بالغ بر 142 تن در هکتار ذرت علوفه‌ای کشت شده و این در حالیست که میانگین منطقه‌ای منطقه‌ای حدود 50 تا 55 تن است.
وی عنوان کرد: میانگین کشت پسته خشک در کشور حدود 900 کیلو است که ورامین با 1300 کیلوگرم پسته خشک در هکتار، حدود 15 درصد بالاتر از میانگین کشوری تولید پسته دارد.
این مسئول در پایان تصریح کرد: کشت پسته در شهرستان ورامین به دلیل شرایط مستعد در حال افزایش است به طوریکه از سال 75 تا کنون نزدیک به 4 هزار هکتار به اراضی آن افزوده شده و پیش بینی می‌شود تا سال آینده به 1.5 برابر افزایش یابد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول