اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مه ولات:

مه‌ولات‌ از فروش انار و پسته سالانه 211‌ میلیارد تومان درآمد دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار مه‌ولات این شهرستان را بزرگترین تولید کننده محصولات باغی در استان خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: مه‌ولات‌ از فروش انار و پسته سالانه 211‌ میلیارد تومان درآمد دارد.

مه‌ولات‌ از فروش انار و پسته سالانه 211‌ میلیارد تومان درآمد دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی حاجی‌عرب در جلسه کارگروه کشاورزی ‌به‌کارگیری کنتورهای حجمی بر روی موتور چاه‌های کشاورزی شهرستان برای تعیین میزان برداشت آب را طرحی نو و بی‌نظیر در کشور دانست.
فرماندار مه‌ولات این شهرستان از شورای عالی آب و مسئولان خواست تا برای تقویت روحیه مشارکت جویانه کشاورزان شهرستان و تشکر از همکاری آنها در عدم برداشت آب از چاه‌های کشاورزی به مدت 75 روز در سال زراعی جاری، نسبت به اعطای تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت، اقدام کنند.
فرماندار مه‌ولات ادامه داد: از آنجا که سالانه سطح آب‌های زیرزمینی منطقه به میزان دو متر کاهش می‌یابد این حرکت کشاورزان گام موثری برای صرفه‌جویی و مصرف بهینه منابع آبی کشاورزی است.
حاجی‌عرب با اشاره به کمبود آب در شهرستان تصریح کرد: با وجو‌د مشکلات مذکور، در آمد سالانه شهرستان از فروش پسته 188 میلیارد تومان و از انار 25 میلیارد تومان است.
وی خواستار حمایت مسئولان به منظور جبران خسارت وارده به دلیل خشکسالی و تشویق سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی مربوط به پسته در شهرستان شد.
در ادامه این جلسه حسین شرافتی مسئول واحد تحقیقات پسته شهرستان مه ولات خواستار توجه مسئولان به مزارع پسته و دفع آفات آن شد.
وی تصریح کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های لازم و نظارت دقیق بر روند تولید این محصول استراتژیک می‌توان از انتشار آفات جلوگیری کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول