اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وسعت 30 هزاز هکتار؛

برداشت پسته از باغ‌های شهرستان انار آغاز شد

خبرگزاری فارس: فرماندار انار گفت: برداشت پسته در شهرستان انار آغاز شد.

برداشت پسته از باغ‌های شهرستان انار آغاز شد
مجید اعتمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان انار اظهار داشت: برداشت پسته از 30 هزار هکتار باغ‌های پسته شهرستان انار شروع و به مدت یک ماه به پایان می‌رسد.
اعتمادی خاطرنشان کرد: نیمی از محصول پسته این شهرستان بر اثر تغییرات دمایی و سم‌پاشی‌های بی‌موقع و بی‌رویه و آفات دیگر پسته خسارت وارد شده و پیش‌بینی می‌شود، سال جاری حدود 15 هزار تن پسته برداشت شود.
وی افزود: در این شهرستان 20 پایانه مکانیزه و بیش از 500 پایانه نیمه مکانیزه و کارگاه برداشت پسته و جمع‌آوری این محصول را انجام می‌دهند و حدود 6 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.
همچنین رسول گرمه‌ای مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: با توجه به سیاست این سازمان برای گسترش باغ‌های زرشک استان کرمان یک‌هزار و 100 نهال یارانه‌دار زرشک در سطح استان کرمان توزیع شده است.
وی بیان کرد: توسعه شیوه‌های نوین آبیاری در کشت و گسترش سطح زیرکشت این محصول در منطقه نگار بردسیر و با توجه به اقلیم مناسب این منطقه، درختان زرشک در این منطقه حدود یک ماه زودتر از استان خراسان جنوبی به بار نشسته و پیش‌بینی امسال می‌شود، حدود 10 تن زرشک خشک در این منطقه تولید و به بازار مصرف ارائه شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول