اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور اردل خبر داد:

افزایش رشته‌های تحصیلی پیام‌نور اردل به 15 رشته

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور اردل از افزایش رشته‌های تحصیلی این دانشگاه به 15 رشته در سال جاری خبر داد.

افزایش رشته‌های تحصیلی پیام‌نور اردل به 15 رشته
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام داریوش رحیمی ظهر امروز در جشن معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام‌نور این شهرستان، اظهار داشت: با افزایش سه رشته مهندسی مدیریت اجرایی، حقوق و مترجمی زبان انگلیسی به رشته‌های قبلی تعداد رشته‌های موجود در دانشگاه به 15رشته در مقطع کارشناسی افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه 220 دانشجو جدید در اردل در سال‌‎جاری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: یکی از گرایش‌های فطری انسان حقیقت جویی است و یکی از توانایی‌های انسان قدرت شناخت واقعیات است، شناخت خود و جهان پیرامون یا به عبارت دیگر خودآگاهی و دیگر آگاهی از ویژگی‌های انسان است.
رحیمی با طرح این سوال که کسی که به خویشتن جاهل است چگونه غیر خود را می‌شناسد، گفت: بنابراین اهمیت و امکان تحصیل علم و شناخت، از طریق خودشناسی بر ما آشکار می‎شود و وقتی علم برای رسیدن به کمال و غایت وجودی انسان ضرورت و اهمیت داشته باشد، پرورش قوه درک حقایق نیز اهمیت خواهد داشت.
رئیس دانشگاه پیام نور اردل خاطرنشان کرد: قوه عاقله انسان هرچه در درک حقایق تواناتر باشد، مقصد، مسیر و موانع حرکت به سوی مقصد را بهتر می‌شناسد و امکان رسیدن به کمال را بیشتر فراهم می‌کند.
وی اضافه کرد: اگر قوه شناخت انسان کارآیی خود را از دست دهد، حرکت در مسیر کمال ناممکن می‌شود و گمراهی و هلاکت را در پی می‌آورد.
رحیمی با بیان اینکه علم ارزش والایی دارد و رستگاری انسان به آن وابسته است؛ گفت: علم خود متکی به عقل است، علم محصول تعقل و اندیشه است، کسی که از قوه عاقله خود که هدیه الهی است بهره نمی‎برد و شناخت او همراه بصیرت و سنجش نیست، عالم نیست چراکه علم یعنی شناخت آنچه هست آنگونه که هست.
وی اضافه کرد: بنابراین چون انسان خیر و کمال بودن خیرات و کمالات حقیقی را فقط به کمک عقل در می‌یابد، کسی که تعقل نمی‌کند فاقد علم است و آثار و برکات علم به او نمی‌رسد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول