اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

2700معلم حق التدریس تبدیل وضعیت شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: تبدیل وضیعت 2 هزار و 700معلم حق التدریسی در سال جاری در خوزستان انجام شد.

2700معلم حق التدریس تبدیل وضعیت شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان فلاحی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: امسال 2 هزار و 700 نیروی حق التدریسی آموزش و پرورش پیمانی و یا رسمی شدند، سال گذشته نیز به همین میزان تبدیل وضعیت داشتیم که مشکل استان در این زمینه به طور کل حل شد.
وی افزود: از نظر نیروی زن در بعضی از مناطق استان با مازاد روبه‌رو هستیم ولی از نظر نیروی مرد با کمبود مواجهیم.
فلاحی از کاهش جمعیت دانش آموزی استان خبر داد و افزود: امسال 786 هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل شدند که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی گفت: 10 میلیارد تومان برای تعمیرات مدارس در سطح استان برای آغاز سال تحصیلی امسال هزینه شد و بالغ بر 900 کل کلاس درس جدید امسال به کلاس‌های درس اضافه شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از فضاهای موجود در مدارس در تایم بعد از ظهر، برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق‌برنامه آموزشی استفاده می‌کنیم.
فلاحی اظهار داشت: امسال تعطیلی روز پنج‌شنبه‌ مدارس می‌تواند فرصتی مطلوب برای اجرای برنامه‌های تکمیلی و فوق برنامه‌ آموزش و پرورش فراهم کند.
وی با بیان اینکه 71 درصد از مدارس ابتدایی و 55 درصد از کل مدارس استان در تایم ثابت صبح فعالیت می‌کنند، افزود: می‌توان از این فضاها برای راه‌اندازی مدارس قرآن در استان استفاده کرد. امسال 2 هزار و 500 معلم برای آموزش قرآن مورد تعلیم قرار داده شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکور با حداقل هزینه در مدارس خبر داد و گفت: امسال کلاس‌های کنکور برای دانش‌آموزان مناطق محروم، شهری و حاشیه شهر با کیفیت بهتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
وی‌ادامه‌داد: کلاس‌های کنکور امسال از ابتدای سال تحصیلی به طور منسجم و هماهنگ و با زمان بیشتری در مدارس برگزار می‌شود؛ درصدد تشکیل ستاد برگزاری کلاس‌های کنکور در استان هستیم.
فلاحی با بیان اینکه استان در رتبه کنکور سراسری امسال ارتقاء پیدا کرده‌ است، افزود: جمع‌بندی نهایی مربوط به رتبه‌های کنکور استان به دست ما نرسیده است ولی اخباری از مدارس مقطع  متوسطه به گوش رسیده مبنی بر اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان موفق به کسب رتبه‌های زیر هزار در آزمون سراسری شده‌اند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این موفقیت حاصل تلاش همکاران، آشنایی خانواده‌ها با بحث استرس کنکور، کاهش استرس دانش‌آموزان و همچنین برگزاری کلاس‌های کنکور برای تقویت بنیه علمی و روحیه دانش‌آموزان است.
فلاحی‌اظهارداشت: امسال طرح هوشمند سازی در مدارس غیردولتی و خاص به طور کامل اجرا می‌شود و تا پایان سال تحصیلی 20 درصد از مدارس دولتی هوشمند سازی می‌شوند.
وی یادآور شد: تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه برای مدارس ابتدایی استان اجباری است اما برای مقاطع راهنمایی و متوسطه اختیاری بوده و بستگی به برنامه‌ریزی مدیران دارد. اگر مدیران بتوانند از ساعات آموزش در مدرسه به صورت بهینه و درست استفاده کنند و مشکلی در زمینه کمبود ساعات درسی نداشته باشند، می‌توانند پنج‌شنبه‌ها را تعطیل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از اجرای طرح معراج در مدارس استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی 90 - 91 طرح "معراج" در 390 واحد آموزشی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان و بیش از 50 مدرسه شبانه‌روزی استان خوزستان اجرا می‌‌شود.
وی با بیان اینکه خاستگاه طرح معراج شبکه ملی تبلیغی مدارس آموزش و پرورش است و ویژه استان خوزستان طراحی شده است، ادامه داد: این طرح سال گذشته در 157 واحد آموزشی و 19 واحد شبانه‌روزی اجرا شد و در ارزیابی به عمل آمده از اجرای این طرح مشخص شد که بیش از 70 درصد مدارس طرح را با موفقیت اجرا کرده‌اند.
این عضو شورای اداری خوزستان با بیان این‌که 10 شهرستان استان آمادگی اجرای طرح را دارند، تصریح کرد: پیش‌بینی شده که طرح در 390 واحد آموزشی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان و بیش از 50 مدرسه شبانه‌روزی در استان اجرا ‌‌شود. تلاش بر این است که در سال آینده طرح معراج در مدارس ابتدایی هم اجرا شود.
وی ادامه داد: به منظور توفیق طرح در سال تحصیلی جدید، مدیران، مربیان و معاونین پرورشی مدارس در شهریورماه توجیه شدند و بر اهداف طرح تسلط دارند.
فلاحی بر نقش مهم مدیران در طرح معراج تأکید و تصریح کرد: مدیران مدارس به این طرح به عنوان یک کار جنبی نگاه نکنند، بلکه آن را به عنوان مهم‌ترین محور تدوین برنامه‌های اعتقادی مدرسه و برنامه اصلی آموزش برای ارتقاء کیفیت آموزشی در همه ابعاد تلقی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش به فراهم کردن زمینه اجرای طرح اشاره کرد و گفت: مدیران ادارات آموزش و پرورش و مدارس با تمام ظرفیت خود روند کار را دنبال کنند. آموزش مدیران در طول سال تحصیلی امری ضروری است. آنچه حاصل می‌شود نتیجه تدبیر مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول