اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه سال گذشته؛

97 میلیارد تومان به بخش کشاورزی بوشهر اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: دولت در سه سال گذشته 97 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان بوشهر اختصاص داده است.

97 میلیارد تومان به بخش کشاورزی بوشهر اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نوذر منفرد پیش از ظهر امروز در نشست مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: در سال جاری 8 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شورای آبیاری تحت فشار در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است.
وی افزود: از محل اعتبارات استانی نیز هشت میلیارد و 400 میلیون تومان و از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به بوشهر یک میلیارد تومان اختصاص یافت. دولت تلاش‌های زیادی برای امیت غذایی انجام داده و خدمات قابل توجهی نیز انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: دولت دوراندیشی‌های خوبی نیز در مورد آبخیزداری انجام داده که قابل تقدیر است.
استاندار بوشهر نیز گفت: 90 درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی و تنها 10 درصد در بخش شرب و صنعت مصرف می‌شود.
محمدحسین جهانبخش اظهار داشت: اگر به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف آب دقت شود تا 10 درصد در راندمان مصرف بالا رود، بهره‌وری نیز افزایش دهیم آن وقت معادل مصرف آب صنعت و شرب صرفه جویی شده است.
وی با تاکید بر مدیریت خشکسالی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری، راندمان مصرف، توسعه فرهنگ آبخیزداری از نکاتی است که باید مورد توجه باشد.
استاندار بوشهر بر توکل برخدا در رفع مشکلات کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: باید سعی کنیم این فرهنگ را در استان بوشهر تقویت کنیم. در دو سال گذشته با ترویج فرهنگ، بیمه کشاورزی 5.5 برابر رشد یافته است.
وی با بیان اینکه توسعه و ترویج بیمه یکی از راه‌های مقابله با خشکسالی است، اظهار داشت: در بخش آبیاری تحت فشار محدودیت اعتباری نداریم و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه می‌توانند اعتبارات مورد نظر را دریافت کنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول