اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد:

عدم وجود زیرساخت‌ بیشترین مشکل کشاورزی مازندران

خبرگزارس فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عدم وجود زیرساخت‌های مناسب را بیشترین مشکل بخش کشاورزی دانست و بر ضرورت ایجاد این زیربنا تاکید کرد.

عدم وجود زیرساخت‌ بیشترین مشکل کشاورزی مازندران
رضا عظیمی در حاشیه سفر به شهرستان محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با بیان اینکه کشاورزی مهم‌ترین فعالیت و دغدغه استان و مردم آن است، بیان داشت: با توجه به اینکه عمده اشتغال و اقتصاد مازندران در این بخش است، اما عدم زیرساخت‌های لازم متناسب با نیازهای بخش کشاورزی بیشترین مشکلات زیرساختی در این حوزه است.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم پیش‌بینی‌های خوبی در این زمینه انجام شده و تاکنون نیز متناسب با اعتبارات اختصاص یافته به استان که عمده اعتبارات زیرساخت‌ها از محل اعتبارات عمرانی و ملی بوده است، اقدامات خوبی در این باره صورت گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره مشکلات ناشی از خرید برنج محلی کشاورزان تصریح کرد: بازار و نوسانات خرید برنج از کشاورزان مرتبط با دستگاه‌های مرتبط با خود هستند و جهاد کشاورزی متولی بخش تولید است که به طور مثال راهکارهای لازم برای تولید حداکثری یکی از وظایف محوله این سازمان است.
عظیمی ادامه داد: بحث بازار و خرید تضمینی محصولات کشاورزی که نقش عمده‌ای را در ترغیب کشاورزان به فعالیت در این بخش داراست در حیطه وظایف جهاد کشاورزی تعریف نشده است و دستگاه‌هایی همچون وزارت بازرگانی که هم اکنون به وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر یافته متولی این امر هستند.
عظیمی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط و تامین اعتبار لازم برای خرید محصولات کشاورزی به بهترین شکل و در بهترین زمان امیدواریم دلگرمی مضاعفی در بین کشاورزان برای ادامه کار در این بخش ایجاد شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین بیان داشت: با توجه به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی برای کشت دوم برنج و همچنین کشت گندم امید است کشاورزان مازندرانی به این امر توجه کافی داشته باشند.
عظیمی در پایان محمودآباد را یکی از دو شهرستان‌های برتر استان مازندران در بخش کشاورزی به ویژه محصول مرغوب برنج  دانست و اذعان داشت: یکی از نکات شاخص محمودآباد در سال جاری کشت دوم برنج بود که در بخش وسیعی از زمین های زراعی این شهرستان محصول با کیفیت برنج برداشت شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول