اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کارشناسان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد طرح‌های جامع ارائه دهند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است برای ارتقاء بخش کشاورزی این استان و پی‌گیری هر چه بیشتر ما نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، کارشناسان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد طرح‌های جامع ارائه دهند.

کارشناسان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد طرح‌های جامع ارائه دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری عصر امروز پس از کلنگ‌زنی سد خاکی سیاه‌شیر در شهرستان بهمئی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت کنونی کارهای خوبی در بخش کشاورزی این استان انجام شد که تا پیش از این چنین فعالیت‌هایی یا انجام نشده بود و یا این‌که در چنین سطح گسترده‌ای نبود.
عضو کمیسیون آب و خاک و کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حوزه آبرسانی به دشت‌های کشاورزی اقدامات خوبی در دولت کنونی انجام شد که نمونه بارز آن ایجاد چندین سد خاکی در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد است.
بزرگواری اشتغالزایی و تولید را از مهم‌ترین دستاوردهای توسعه بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: برای نمونه با بهره‌برداری از سد سیاه‌شیر اشتغالزایی مستقیم 200 نفر ایجاد می‌شود.
نماینده سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با اجرایی شدن و بهره‌برداری از سد خاکی سیاه‌شیر بهمئی، پیش‌بینی می‌شود که 600 میلیون مترمکعب آب پشت آن جمع‌آوری شود ابراز داشت: هزینه اولیه این سد یک میلیارد و 300 میلیون تومان است که با حجم عملیات خاکبرداری 30 هزار مترمکعب و بتن‌ریزی هزار و 600 مترمکعبی انجام می‌شود.
بزرگواری اراضی منطقه بهمئی را مساعد برای کشاورزی و باغداری دانست و افزود: در آینده برنامه مهمی که برای این شهرستان داریم تامین آب کشاورزی از سد مارون است که موجبات آبادانی این منطقه را فراهم خواهد کرد.
عضو کمیسیون آب و خاک و کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در آینده نزدیک طرح جامع آب‌رسانی به شهر دهدشت و سوق و روستاهای اطراف را در برنامه کاری خود قرار خواهیم داد، عنوان کرد: برای این‌که بتوانیم در بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گام‌های مؤثری برداریم کارشناسان کشاورزی این استان باید به فکر تدوین طرح‌های جامع کشاورزی باشند تا این‌که ما نیز با دست پر به مصاف مسئولان و وزرا رفته و از این طرح‌ها برای اجرایی شدن دفاع کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول