اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

کشت مستقیم ذرت در زمین‌های کشاورزی استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کشت مستقیم ذرت با هدف حفظ بقایای گیاهی در زمینه کاهش خسارت‌های حاصل از خشکسالی انجام می‌شود.

کشت مستقیم ذرت در زمین‌های کشاورزی استان اصفهان
غلام‌رضا جلال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ذرت یکی از مهمترین گیاهان زراعی دنیا است که بیشترین سطح تولید را در کشورهای آمریکا، چین، مکزیک و برزیل به خود اختصاص داده است.
وی از سابقه کشت ذرت در ایران سخن گفت و افزود: کشت ذرت در ایران سابقه چندانی نداشته و رشد آن نیز پس از انقلاب اسلامی در قالب برنامه‌های پنج ساله توسعه پیدا کرده است.
مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: از سال 83 با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده و نیاز روزافزون بخش دامپروری و توسعه این صنعت افزایش چشم‌گیری در استان اصفهان در زمینه ذرت سیلویی داشتیم که حدود 40 درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه نیاز داخلی این محصول کشاورزی 9 میلیون تن بوده و تمام آن در داخل کشور تولید می‌شود بیان کرد: استان‌های مهم تولیدکننده ذرت سیلویی به ترتیب تهران، اصفهان، فارس، قزوین و خراسان رضوی است که برطرف‌کننده نیاز ذرت در کشور هستند.
جلال با اشاره به خشکسالی‌های به وجود آمده در زمینه تولید ذرت و اقدامات انجام شده برای رفع این معضل توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: تأمین و تدارک بذر اصلاح شده مورد نیاز کشاورزان، توسعه کشت ارقام زودرس و میان‌رس ذرت با هدف کاهش تعداد دفعات آبیاری، استفاده بهینه از آب و ایجاد مزارع آرمانی و الگویی ذرت به منظور رعایت اصول به‌زراعی و افزایش تولید از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه کاهش خسارات خشکسالی است.
وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در زمینه بهبود تولید ذرت و کاهش خسارات خشکسالی، اصلاح روش‌های آبیاری و کمک به افزایش راندمان آبیاری توسعه روش‌های کم‌خاک‌ورزی یا کاهش عملیات کشاورزی در راستای کاهش هزینه‌ها، کاهش هزینه‌ها در زمینه کشاورزی پایدار، کشت مستقیم ذرت با هدف حفظ بقایای گیاهی و بهبود تغذیه گیاهی و مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها است.
مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از مصرف ذرت در بعضی از مراکز سخن گفت و تصریح کرد: تغذیه دام و طیور، مصارف تغذیه انسان از جمله نشاسته و روغن و مصارف صنعتی از جمله کاغذ و مقوا از مواردی است که از ذرت استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول