اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید یک گروه لبنانی از بخش کشاورزی قزوین

خبرگزاری فارس: یک گروه از کارشناسان و محققین از کشور لبنان از توانمندی‌های بخش کشاورزی استان قزوین بازدید کردند.

بازدید یک گروه لبنانی از بخش کشاورزی قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، در این بازدید که هفت تن از کارشناسان و محققین لبنانی و کارشناسان موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور حضور داشتند، شرکت‌کنندگان در این بازدید از سردخانه 10 هزار عسکری،  نهالستان، باغات سیب، باغات داربستی انگور  و واحد تولید قارچ  در شهرستان تاکستان بازدید کردند.
این گزارش می‌افزاید: در این بازدید یک روزه مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص ویژگی‌ها و اقلیم آب و هوایی و شرایط مناسب خاک این استان برای توسعه باغ و تولید محصولات کشاورزی مطالبی ارائه کردند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان در این بازدید بیان کرد: شهرستان تاکستان با 25 هزار هکتار باغ انگور سالانه قادر به تولید 340 هزار تن انگور است.
مجید اسماعیلی افزود: 30 درصد انگور این شهرستان به صورت تازه‌خوری و 70 درصد آن به کشمش تبدیل می‌شود.
وی توضیح داد: همچنین سالانه در این شهرستان بیش از 52 هزار تن کشمش تولید می‌شود.
همچنین به گزارش روابط سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مراسم انتقال یافته‌های تحقیقاتی گیاهان دارویی به منظور آشنایی کشاورزان با یافته‌های تحقیقاتی در زمینه گیاهان دارویی و فراهم کردن زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات بین کشاورزان و کارشناسان در راستای دستیابی به به‌زراعی گیاهان دارویی و افزایش عملکرد در واحد سطح برگزار شد.
در این دوره آموزشی چند تن‌ از محققین موسسه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در خصوص روش‌های نوین به‌زراعی، آماده‌سازی زمین، کود دهی، رعایت تراکم کاشت، تغذیه مناسب، کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و آبیاری صحیح مزارع مطالبی بیان کردند.
از گیاهان دارویی مهم منطقه الموت می‌توان به آویشن، نعناع فلفلی، گل محمدی، ختمی، بیدمشک و بابونه اشاره کرد که مردم منطقه به کشت این گیاهان می‌پردازند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول