اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گلپایگان:

ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در گلپایگان ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گلپایگان گفت: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان گلپایگان ضروری است.

ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در گلپایگان ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم نکونام صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی دو مجموعه صنعتی گروه صنایع غذایی یک‌و‌یک و نخستین کارخانه تولیدکننده شیشه اسنفجی در کشور و در جمع صنعتگران شهرستان اظهار داشت: 15 مهرماه سال 90، روز سرنوشت سازی برای شهرستان گلپایگان است و برای همیشه در این روز در ذهن نسل‌های آینده به یادگار می‌ماند.
وی افزود: گلپایگان یک منطقه کشاورزی است و به دلیل نامتعادل بودن آب و هوا و فرا رسیدن زودهنگام فصل سرما، به کشاورزی ضرر و زیان زیادی وارد می‌شود و ما ناچاریم هم کشاورزی شهرستان را تقویت کنیم و هم از ضرر و زیان کشاورز در منطقه جلوگیری به عمل آوریم.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: صنایع تبدیلی کشاورزی و کارخانجات مواد غذایی از این نظر می‌تواند کمک بسیاری به اقتصاد شهرستان انجام دهد، کارخانجات مواد غذایی با توجه به بازار محصولاتی که دارند می‌توانند با کشاورزان قرارداد ببندند و در هر فصلی کارخانه‌ها به کشاورزان اعلام کنند که چه محصولی کاشت کنند.
 
*برخی صنایع در شهرستان می تواند درآمد ارزی ایجاد کند
وی در مورد تولید شیشه اسفنجی برای نخستین بار در کشور گفت: با این نوع صنایع ما می‌توانیم گلپایگان را به درآمد ارزی برسانیم و این آرزوی من است که این شهرستان مبدایی برای درآمد ارزی شود.
نکونام خاطرنشان کرد: شهرستان به سوی صنعتی شدن پیش می‌رود، سد گلپایگان در هشت کیلومتری شهر با 200 میلیون متر مکعب در دست احداث است و این سد در تغییر آب و هوا و صنعت توریسم و قطب گردشگری گلپایگان تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: اهتمام جدی مسئولان بر این است که صنایع را در گلپایگان و خوانسار حفظ و تقویت کنیم چون در این دو منطقه صنایعی وجود دارند با تغییرات تکنولوژی و فناوری جهانی روز همگام هستند و پیش می‌روند.
 
* دولت دلیل عقب ماندگی صنعتی و اقتصادی در کشور است
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: اراده نظام بر این امر قرار گرفته که دست دولت را از واردات و صادرات کوتاه کند چون دلیل عقب ماندگی صنعتی و اقتصادی، دولت است؛ مدیریت همه امور به دست دولت سپرده شده و دولت بر اساس سیاست‌های انقباضی و انبساطی که دارد و تصمیم می‌گیرد و در درجه بعد پشت دولت به نفت گرم است و هر کاری که انجام می‌دهند و بخش خصوصی توان رقابت با دولت را در زمینه صنعت و اقتصاد ندارد.
وی با بیان اینکه باید صادرات، واردات، بازرگانی و حتی خدمات از دولت گرفته شود، گفت: فقط حاکمیت باید در اختیار دولت باشد و بخش خصوصی بیشتر تقویت شود و این امر در راستای اجرای منویات مقام رهبری و سیاست‌های کلان نظام است، ما باید دست کارفرمایان و بخش خصوصی را ببوسیم و فرش قرمز برای آنان پهن کنیم.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: دانشگاه‌های گلپایگان از لحاظ علمی پشتوانه صنایع هستند و در این راستا مطالعات جدی در کمیته‌های برنامه ریزی انجام شده است.
به گزارش فارس، شیشه اسفنجی یا «فوم گلاس» مدرن‌ترین عایق تولیدی در سطح دنیا است و خصوصیات شاخصی مانند استحکام مکانیکی مناسب، قابلیت عدم احتراق، عدم افت عملکردی در گذر زمان، ثبات ابعاد در شرایط محیطی متفاوت و خنثی از نظر شیمیایی دارد و ضریب رطوبت و برودت آن در حد صفر است.
کلنگ این کارخانه در فاز دو شهرک صنعتی گلپایگان در زمینی به ابعاد 30هزار متر مربع و ساختمانی به مساحت 13هزار متر مربع و با مجوز صنایع و معادن اصفهان، امروز به زمین زده شد.
طبق برنامه زمان‌بندی شده طراحی فاز یک و دو این کارخانه تا یک‌ماه آینده انجام شده و عملیات اصلی آغاز می‌شود، رقم پیش‌بینی شده برای سرمایه‌گذاری ثابت 110 میلیارد ریال است و برای 121 نفر اشتغال‌زایی می‌شود که از این تعداد 50 نفر مهندس و تکنسین و 55 نفر کارگر و 16 نفر کادر اداری و پشتیبانی می‌شود.
به گزارش فارس، کارخانه شیشه اسفنجی برای نخستین بار در کشور و در فاز دو شهرک صنعتی شهرستان گلپایگان ایجاد شده است.    
همچنین در این روز کلنگ یکی دیگر از شعبات کارخانه‌های صنایع غذایی یک‌و‌یک و صنایع بسته‌بندی وابسته به آن توسط رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس به زمین زده شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول