اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی؛

184 پروژه در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از بهره‌برداری از 184 پروژه در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در این استان خبر داد.

184 پروژه در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی آخوندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به افتتاح 184 پروژه در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در این استان، اظهار داشت: برای اجرای این تعداد پروژه اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: از این مبلغ اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 100 میلیون تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران و خشکسالی استان هزینه شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به پروژه‌های شاخص این هفته اشاره کرد و افزود: سالن چند منظوره مدیریت بحران نیز در این هفته افتتاح می‌شود. برای احداث هر سالن بالغ بر 470 میلیون تومان هزینه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو سالن فعال و یک سالن در استان در حال ساخت است، افزود: این سالن‌ها در موارد مختلف از جمله آموزش، اسکان‌های اضطراری، اورژانس و برنامه‌های فرهنگی کاربرد دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افتتاح پل ورودی شهر ارسک را از دیگر پروژه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برشمرد و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
آخوندی همچنین افتتاح سد تغذیه‌ای دره باز شهرستان سرایان با اعتبار 850 میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های شاخص این هفته عنوان کرد.
وی اعتبار هزینه شده در بخش کشاورزی در این هفته را 2 میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: احیاء و مرمت قنوات 63 مورد، حفر و تجهیز چاه‌ها 13 مورد، لوله‌گذاری و حفر کانال انتقال آب 17 مورد، احداث استخر 24 مورد، احیاء قنوات 18 مورد از جمله این پروژه‌ها هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ بیمه در کشور کم رنگ است، افزود: در این راستا باید اطلاع‌رسانی‌ها افزایش یافته و مردم در مورد بیمه کردن منزل و امکانات موجود خود اقدام کنند.
وی به اثرات اعتبارات مدیریت بحران در جلوگیری از تخلیه روستاهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود خشکسالی‌های حاد با اقدامات انجام شده روستاهای استان خالی از سکنه نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی جباران خسارات را از دیگر وظایف این مجموعه عنوان کرد و افزود: بنابر قوانین کشورها کمتر از پنج درصد خسارات جبران نمی‌شود، این درحالی است که بعد انسانی در اولویت کاری مسئولان قرار دارد.
آخوندی با اشاره به اینکه خسارات به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم جبران می‌شود، تصریح کرد: موارد حمایتی با همکاری کمیته امداد، صندوق بیمه و هلال‌احمر در این راستا جای دارند.
وی ادامه داد: امسال با همکاری‌های انجام شده خشکسالی استان تصویب شده و پیگیری غرامت بیمه محصولات کشاورزی استان در دست اقدام است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول