اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی اردبیل:

30 پروژه محرومیت‌زدایی در حال اجراست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: تعداد 30 پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و محروم استان اردبیل در دست احداث است.

30 پروژه محرومیت‌زدایی در حال اجراست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر اسفندیاری پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح‌های اردوی هجرت دانش‌آموزان و دانشجویان در اردبیل اظهار داشت: ‌تابستان امسال دانش‌آموزان، دانشجویان و روحانیون با شرکت در طرح‌های سازندگی مناطق روستایی و محروم در آبادانی این مناطق نقش مهم و تاثیر‌گذاری را انجام دادند.
 وی تصریح کرد: این افراد در عرصه‌های بهسازی مدارس، ساخت خانه عالم، خانه بهداشت، مرمت پل، ساخت مسجد و همچنین واحد مسکونی برای محرومان تلاش مضاعفی را انجام دادند به طوری که دانشجویان محقق اردبیلی در یکی از روستاهای اردبیل در حال تکمیل کردن یک خانه بهداشت مناسب هستند.
این مسئول شکل‌گیری اردوهای جهادی و هجرت را در تقویت روحیه معنوی نیز بسیار موثر و کارآمد توصیف کرد و افزود: در کنار انجام کار؛ این گونه فعالیت‌ها به تقویت روحیه همدلی و تعاون دانشجویان، دانش‌آموزان و روحانیون کمک کرده و ما بیش از گذشته شاهد تقویت فعالیت‌ها و اقدامات موثر خواهیم بود.
اسفندیاری با یادآوری این که از 30 پروژه محرومیت‌زدایی در دست اقدام 20 مورد آن ساخت غسالخانه است، گفت:‌ یک پل، سه دهنه کانال 10 متری کشاورزی، دو خانه بهداشت و چهار مورد تعمیر مسجد از جمله طرح‌هایی است که در قالب اردوهای جهادی دانش‌آموزان و دانشجویان و روحانیون در دست اقدام است.
وی به حضور جوانان خلاق، مبتکر و هوشمند در اجرای این طرح‌ها اشاره و اضافه کرد: جوانان ما بدون کمترین غرور و تکبر ناشی از فزونی علم و دانش در نهایت فروتنی و اخلاق در مناطق محروم و روستایی حاضر شده و در کنار رابطه صمیمی و مهربانانه با اهالی روستا به مدد آنها می‌شتابند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با یادآوری این که در مقایسه نسل اول و دوم انقلاب با نسل سوم و چهارم به خوبی در می‌یابیم که روحیه جوانان امروزی ما کمتر از روحیه جهادی و رزم جوانان دهه اول و دوم انقلاب نیست، گفت: جوانان ما امروز با حضور موفق در میدان کار و تلاش و سازندگی بهترین محصولات را خلق کردند و همچنان  در این سنگر پرتوان‌تر از گذشته حاضر هستند.
اسفندیاری با بیان این که احساس مسئولیت و رقت قلب در نسل امروز نمود بیشتری پیدا کرده است، بیان داشت: در شهرستان مشگین‌شهر دانشجویان پیام نور با مشاهده وضعیت سکونت یکی از محرومان در روستاها در مدت 15 روز با برپایی اردوی جهادی یک باب مسکن را برای او احداث و در اختیار او قرار دادند.
وی اظهار داشت: ‌در کنار دانشجویان پسر، دختران دانشجوی ما نیز با احساس مسئولیت در کنار پشتیبانی‌های مختلف حتی گاه پدران خود را مجاب کردند که در این طرح به جای آنها شرکت کرده و در عرصه جهادی که امروز تکلیف بزرگی بر گردن همه ماست شرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود فرمایش مقام معظم رهبری را در سال جهاد اقتصادی با هدف حرکت جهادی در محور سازندگی، کار، تلاش و خودکفایی یادآور شد و افزود: امروز به توسعه این مبانی بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم چرا که تقویت روحیه بسیجی و حضور تکلیف‌مدارانه در سنگر کار و تلاش و جهاد می‌تواند کشورمان را در برابر آسیب‌ها و تهدید‌های مختلف بیمه کند.
اسفندیاری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حضور جوانانمان در هشت عرصه مختلف محرومیت‌زدایی و کارهای عام‌المنفعه امروز یک پشتوانه عظیم و قابل اتکا برای کشورمان است تا بتوانیم در یک فرآیند رو به جلو اقدامات را توسعه و گسترش دهیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول