اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد:

ضرورت هماهنگی بین دستگاه قضایی و انتظامی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تفاهم و هماهنگی بین دستگاه قضایی و انتظامی برای حصول موفقیت‌ها چشمگیر است.

ضرورت هماهنگی بین دستگاه قضایی و انتظامی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی صبح امروز در دیدار فرماندهان و پرسنل انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: نیروی انتظامی بازوی پرتوان، عمل‌کننده و موثر دستگاه قضایی است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از موفق‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی است، افزود: 50 درصد از موفقیت‌های حاصل شده در قوه قضاییه بسته به عملکرد نیروی انتظامی است چرا که اکثر اقدامات دادگستری توسط ضابطان و به ویژه نیروی انتظامی انجام می‌گیرد.
رئیس شورای قضایی آذربایجان غربی اضافه کرد: اگر دادگستری از نیروی انتظامی حمایت نکند نیروی انتظامی هم نمی‌تواند در کارهایش موفق شود.
موسوی با اشاره به بحث هماهنگی میان دستگاه قضایی و انتظامی بیان کرد: تفاهم و هماهنگی بین دستگاه قضایی و انتظامی برای حصول موفقیت‌ها چشمگیر است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به روند قانونگذاری در کشور تصریح کرد: قوانین مصوب در مجلس بسیار زیاد است و اصلاحیه‌هایی هم  پی در پی در مجلس مصوب می‌شود که دلیل نقص برخی قوانین است و این سبب سردرگمی حقوقدانان و برخی از قضات می‌شود.
وی افزود: گاها قضات هم از آخرین اصلاحات مطلع نمی‌شوند و این موضوع سبب سختی کار دستگاه قضایی می‌شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به بحث امنیت گفت: در بحث برخورد با اشرار و ناامنی‌ها تا حدودی قوانین ناقص هستند به طور مثال در بحث روزه‌خواری ما قانون خاصی نداریم و با استناد به قوانین عام جزایی حکم صادر می‌کنیم.
وی با در پایان با انتقاد از برخی ارگان‌ها بیان کرد: بسیاری از جرایم و تخلفات به خاطر عملکرد نامطلوب برخی نهادها و مراجع است و زحمتش بر عهده قوه قضاییه و ضابطانش است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز گفت: عدالت و معیشت در سایه امنیت مقدور است و اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
محمدعلی نصرتی افزود: نیروی انتظامی کارش معطوف به پیش‌بینی و پیشگیری است و می‌توان با کارهای نرم و آرام مانند انتصاب مدیران سالم در امر پیشگیری موفقیت حاصل کرد.
این فرمانده ارشد انتظامی در ادامه گفت: اگر مردم وظایف خود را بدانند پلیس و دستگاه قضایی کارش کم خواهد شد و در صد جرایم پایین خواهد آمد.
نصرتی در ادامه با تشکر از دستگاه قضایی افزود: اگر پلیس موفق است به خاطر حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی است و این موفقیت با تفاهم مابین ناجا و دستگاه قضایی به دست آمده است.
وی گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری موجود بین پلیس و دستگاه قضایی مردم احساس امنیت داشته باشند و اشرار احساس ترس و وحشت کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول